Η εμπορική σχέση Κίνας - Ευρώπης και η εξέλιξη της διακίνησης ε/κ κατά την περίοδο 2006-2011: η περίπτωση του Πειραιά

Δείτε το αρχείο http://digilib.lib.unipi.gr/dspace/handle/unipi/5316  
Φορέας Πανεπιστήμιο Πειραιώς
Συλλογή Διώνη Η εμπορική σχέση Κίνας - Ευρώπης και η εξέλιξη της
διακίνησης ε/κ κατά την περίοδο 2006-2011: η περίπτωση του
Πειραιά
Επιμέρους συλλογή Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών
Θέματα Διεθνές εμπόριο Εμπορευματοκιβώτια Λιμάνια-Εμπορεύματα-Μεταφορές Εμπόριο-Κίνα Εμπόριο-Ευρώπη Πειραιάς-Λιμάνι Λιμάνια-Στατιστικές μέθοδοι
ΠεριγραφήΤα 20 προηγούμενα χρόνια έγιναν μάρτυρες μίας μεγάλης αλλαγής στην Κινεζική οικονομία και το ρόλο της στο Παγκόσμιο Εμπορικό Ισοζύγιο. Η Κίνα από μία καθαρά αγροτική οικονομία έφτασε να είναι μία από τις μεγαλύτερες βιομηχανικές δυνάμεις. Το άφθονο και φτηνό εργατικό δυναμικό, οι άφθονοι φυσικοί και πλουτοπαραγωγικοί πόροι της χώρας, η πλεονεκτικότατη γεωγραφική της θέση και πρόσβαση στον υπόλοιπο κόσμο και ο προσεκτικός προγραμματισμός της οικονομίας της μέσω πολιτικών 5ετούς πλάνου,δημιούργησαν την υποδομή για την οικονομική εξάπλωση της Κίνας. Πρόκειται αναμφίβολα για έναν παγκόσμιο ρυθμιστή του Εμπορίου. Τούτη η πρωτοφανής βλάστηση της Κινεζικής οικονομίας συμπίπτει μακροπρόθεσμα και με την ανάγκη που θα προκύψει για να αποκτήσει εξίσου κυρίαρχο ρόλο και στις Εισαγωγές. Στόχος είναι, μέσα από μία συγκριτική στατιστική μελέτη των δεδομένων να αποδειχθεί ότι το λιμάνι του Πειραιά, και μεγαλύτερο της ανατολικής Μεσογείου, αποτέλεσε πολύ δυνατό σύνδεσμο στην εμπορική σχέση Ασίας Ευρώπης. Στη συγκεκριμένη έρευνα επίκεντρο είναι η μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων δια θαλάσσης, όπως καταγράφηκε στην Κίνα και την Ευρώπη κατά την περίοδο 2007 - 2011. Πιο συγκεκριμένα, θα μετρηθεί και ο όγκος ε/κ κινεζικής προέλευσης με προορισμό το λιμάνι του Πειραιά και αντίστροφα, κατά την περίοδο 2007~2011. Ακόμη πιοσυγκεκριμένα, στο διάστημα 2007 - 2011 τεράστιο ενδιαφέρον συγκεντρώνουν οι απόπειρες σύσφιξης της εμπορικής σχέσης Κίνας και Ευρώπης. Θα γίνει σαφώς μία εμπεριστατωμένη αξιολόγηση στις τιμές που θα προκύψουν, και έπειτα στους παράγοντες που τις έχουν επηρεάσει θετικά ή αρνητικά. The previous 20 years have witnessed a great change in the Chinese economy and its role of the World Trade Balance. China starting to be a purely agricultural economy came to be one of the major industrial powers. The abundant and cheap labor force, the abundant natural resources and wealth of the country, the more than advantageous geographic location and its access abroad and the careful planning of their economy through 5-year plan policies, created the infrastructure for the economic expansion of China. We are undoubtedly talking about a global regulator of Commerce. The above mentioned, unprecedented growth of the Chinese economy coincides with a rather difficult situation in Europe and America. In long term basis, this growth coincides with the necessity of dominating to Imports too. Comparative study of the available statistical research's data, aims to show that the Eurasia trade relationship being formed since decades, is displayed by the best possible prospects. Particularly, the focus will be the sea-transport of containers, as recorded among China and Europe during the period 2006 - 2011 and even more, the volume of teus from China ports to the port of Piraeus and vice-versa, will be measured too. A thorough evaluation will take place, regarding prices that would ensue, and then regarding factors which have impacted positively or negatively the Eurasia outcome.
Δημιουργός Αρταβάνη, Δέσποινα Χ.
Συνεργάτης Θαλασσινός, Ελευθέριος
Ημερομηνία2013-04-09T06:18:55Z
Γλώσσαgr
ΤύποςMaster