To μουσικό βίντεο «Απόκληρος1» ως διδακτικό εργαλείο ευαισθητοποίησης στο πλαίσιο της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο



To μουσικό βίντεο «Απόκληρος1» ως διδακτικό εργαλείο ευαισθητοποίησης στο πλαίσιο της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης (EL)
To μουσικό βίντεο «Απόκληρος1» ως διδακτικό εργαλείο ευαισθητοποίησης στο πλαίσιο της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης (EN)

Σοφός, Αλιβίζος
Χατζής, Αθανάσιος
Ινδοπούλου, Νικολέτα

ΠερίληψηΓενικό στόχο του παρόντος άρθρου αποτελεί η διερεύνηση της εκπαιδευτικής ταινίας με τίτλο «Ο Απόκληρος», που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του «ΠΜΣ Εκπαίδευση με Χρήση Νέων Τεχνολογιών». Η ταινία, η οποία ανήκει στο είδος του μουσικού βίντεο κλιπ, πραγματεύεται το θέμα των ασυνόδευτων ανήλικων μέσα από τα μάτια ενός παιδιού πρόσφυγα. Επιμέρους στόχο, αποτελεί η δημιουργία διαθεματικών δραστηριοτήτων βασισμένων στη ταινία, μέσα από τις οποίες οι εκπαιδευόμενοι θα έχουν τη δυνατότητα να προσεγγίσουν έτι περισσότερο το φαινόμενο των ασυνόδευτων ανηλίκων στον ελλαδικό χώρο. Παράλληλα, θα αναφερθούμε στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό καθώς και στην διαδικασία παραγωγής της ταινίας. Πιο συγκεκριμένα, θα παρουσιάσουμε τους συμμετέχοντες, τον χρόνο και τα μέσα παραγωγής, τα λογισμικά επεξεργασίας βίντεο που χρησιμοποιήθηκαν, καθώς επίσης και ορισμένα τυπικά προβλήματα που ανέκυψαν στο στάδιο της παραγωγής. Καταληκτικά, παρατηρήσαμε ότι το μουσικό βίντεο του «Απόκληρου», αν και αρχικά δημιουργήθηκε με εστίαση στο φαινόμενο των ασυνόδευτων ανήλικων, εντέλει μας παρείχε την δυνατότητα να προσεγγίσουμε περισσότερα και ευρύτερα ζητήματα, όπως η κοινωνική πρόνοια, η αδιαφορία του κόσμου για τα παιδιά που ζητιανεύουν, η εκμετάλλευση των παιδιών (παιδική εργασία) και το οργανωμένο έγκλημα (αρπαγές ασυνόδευτων παιδιών). (EL)
ΠερίληψηΓενικό στόχο του παρόντος άρθρου αποτελεί η διερεύνηση της εκπαιδευτικής ταινίας με τίτλο «Ο Απόκληρος», που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του «ΠΜΣ Εκπαίδευση με Χρήση Νέων Τεχνολογιών». Η ταινία, η οποία ανήκει στο είδος του μουσικού βίντεο κλιπ, πραγματεύεται το θέμα των ασυνόδευτων ανήλικων μέσα από τα μάτια ενός παιδιού πρόσφυγα. Επιμέρους στόχο, αποτελεί η δημιουργία διαθεματικών δραστηριοτήτων βασισμένων στη ταινία, μέσα από τις οποίες οι εκπαιδευόμενοι θα έχουν τη δυνατότητα να προσεγγίσουν έτι περισσότερο το φαινόμενο των ασυνόδευτων ανηλίκων στον ελλαδικό χώρο. Παράλληλα, θα αναφερθούμε στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό καθώς και στην διαδικασία παραγωγής της ταινίας. Πιο συγκεκριμένα, θα παρουσιάσουμε τους συμμετέχοντες, τον χρόνο και τα μέσα παραγωγής, τα λογισμικά επεξεργασίας βίντεο που χρησιμοποιήθηκαν, καθώς επίσης και ορισμένα τυπικά προβλήματα που ανέκυψαν στο στάδιο της παραγωγής. Καταληκτικά, παρατηρήσαμε ότι το μουσικό βίντεο του «Απόκληρου», αν και αρχικά δημιουργήθηκε με εστίαση στο φαινόμενο των ασυνόδευτων ανήλικων, εντέλει μας παρείχε την δυνατότητα να προσεγγίσουμε περισσότερα και ευρύτερα ζητήματα, όπως η κοινωνική πρόνοια, η αδιαφορία του κόσμου για τα παιδιά που ζητιανεύουν, η εκμετάλλευση των παιδιών (παιδική εργασία) και το οργανωμένο έγκλημα (αρπαγές ασυνόδευτων παιδιών). (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article (EN)

Εκπαιδευτική ταινία (EL)
Διαπολιτισμική Εκπαίδευση (EL)
Ασυνόδευτα Ανήλικα (EL)
Μουσικό Βίντεο (EL)


Animation, Film, Διαδραστικά Μέσα στην Εκπαίδευση και τον Πολιτισμό

Ελληνική γλώσσα

2020-07-23


Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής (ΠαΔΑ), Πανεπιστήμιο Αιγαίου (EN)

2732-639X
Τμήμα Γραφιστικής και Οπτικής Επικοινωνίας 3D Animation, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής; Vol 1, No 1 (1): AFIMEC (EL)
Open Journal of Animation, Film and Interactive Media in Education and Culture [AFIMinEC]; Vol 1, No 1 (1): AFIMEC (EN)

Copyright (c) 2020 Open Journal of Animation, Film and Interactive Media in Education and Culture [AFIMinEC] (EN)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.