Design and Implementation of an Internet of Things Smart Meeting Application

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Πειραιώς   

Αποθετήριο :
Διώνη   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Design and Implementation of an Internet of Things Smart Meeting Application (EL)

Λούμης, Νικόλαος-Στυλιανός

Τσαγκάρης, Κωνσταντίνος
Διδακτική της Τεχνολογίας και Ψηφιακά Συστήματα (EL)

Master Thesis (EL)

2015-08
2016-07-11T09:35:22Z


During the past decades, a remarkable transformation in size and performance of portable electronic devices has taken place, leading to a new era where multi-core devices (phones, tablets, wearables) even in the size of a coin can offer ubiquitous computing capabilities to the end user. Meanwhile, broadband internet has become widely accessible, enabling users’ and devices to be connected whenever, wherever. “Internet of Things” (IoT) is topic that emerged from this seamless connectivity that current technology has to offer. Devices and things are enhanced with intelligence by providing their data and by accessing information generated by others. This study focused on the effects that IoT area can have in our everyday lives by examining a situation one can come across daily: a business meeting. It tried to prove that an Internet of Things Smart Meeting Application suite could help a meeting organiser to create, manage, and wrap-up a meeting, via his Android powered smartphone. Furthermore, an indoor localisation/navigation system was presented, that will escort users to the meeting venue using dynamically generated personalised invitations. (EL)


Internet of Things (EL)

Πανεπιστήμιο Πειραιώς (EL)

Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων (EL)

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.