Developing a business intelligence tool for beauty industry

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Πειραιώς   

Αποθετήριο :
Διώνη   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η δημιουργία ενός business intelligence εργαλείου για την αγορά της ομορφιάς (EL)
Developing a business intelligence tool for beauty industry (EL)

Μπαλόκα, Ελένη Ε.

Πολλάλης, Ιωάννης
Οικονομική και Επιχειρησιακή Στρατηγική (EL)

Master Thesis (EL)

2016-08
2017-07-12T10:22:20Z


Το σύγχρονο ανταγωνιστικό περιβάλλον στο οποίο λειτουργούν τα ηλεκτρονικά καταστήματα, επιβάλλει την υιοθέτηση πρακτικών και μεθόδων, που στόχο έχουν τη συνεχή εσωτερική βελτίωση των επιχειρήσεων και την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών τους. Ωστόσο, οι διαρκείς εξελίξεις στο χώρο της τεχνολογίας, παρότι έχουν βελτιώσει σημαντικά τον συνολικό τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων, έχουν δημιουργήσει εμπόδια στη ροή της πληροφορίας, που προέρχεται είτε από το εσωτερικό είτε από το εξωτερικό της επιχείρησης. Ο νέος κόσμος που έχει δημιουργηθεί και η πληθώρα δεδομένων που κινείται με τεράστια ταχύτητα μέσα σε αυτόν, δυσχεραίνουν την ορθή λήψη των αποφάσεων. Παρότι η σωστή συλλογή και αποκωδικοποίηση των δεδομένων και η μετατροπή τους σε εύπεπτη και κατανοητή πληροφορία είναι απαραίτητη για την επιβίωση των επιχειρήσεων, ανεξαρτήτως του τομέα δραστηριοποίησής τους, αυτού από μόνο του δεν αρκεί. Η διαχείριση του όγκου πληροφορίας αυτού καθεαυτού, όσο και κατανοητή να είναι, είναι μία πολύπλοκη διαδιακασία. Δεν αρκεί μόνο να μετατρέψει κανείς την άμορφη μάζα δεδομένων σε διαμορφωμένη και σαφή πληροφορία. Η έλλειψη καθορισμένων στόχων και η αδυναμία μέτρησης της παρουσίας της επιχείρησης μπορεί να αποβεί μοιραία για αυτή. Αντίθετα, η επιτυχημένη μέτρηση της πορείας ενός οργανισμού και ο καλύτερος έλεγχος, που συνεπάγεται η μέτρηση αυτή, αποτελεί τη βάση για τη συνολική βελτίωσή του. Η ποσοτικοποίηση της πληροφορίας και η μετατροπή της σε δείκτες, βοηθούν τις επιχειρήσεις να μετατρέψουν τη γνώση σε πράξεις και αποφάσεις. Παρόλα αυτά, πολλές φορές απαιτούνται εξειδικευμένες γνώσεις για να ερμηνευθούν οι δείκτες αυτοί. Σε πολλές περιπτώσεις οι επιχείρησεις δεν είναι σε θέση να κατανοήσουν σε βάθος την ερμηνεία ενός σαφώς καθορισμένου δείκτη όσο απλός και να φαίνεται εκ πρώτης όψεως. Η πληθώρα των μετρικών που υπάρχουν μπορούν ακόμα και να δυσκολέψουν αντί να διευκολύνουν την ορθή λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων και η συμβουλή ατόμων ή και επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο χώρο του digital marketing είναι σχεδόν απαραίτητη. Στα πλαίσια της παρούσας διπλωματικής εργασίας πραγματοποιείται μία αναλυτική σύνδεση των συστημάτων Επιχειρηματικής Ευφυΐας που εφαρμόζονται στα ηλεκτρονικά καταστήματα ομορφιάς και τα οποία είναι υπεύθυνα για την μετατροπή των δεδομένων σε πληροφορία, με τους Δείκτες Μέτρησης της Απόδοσης, που στόχο έχουν την αξιοποίηση της γνώσης που παράχθηκε από τα παραπάνω και τον έλεγχο της επίδοσης της επιχείρησης, με σκοπό την πρόληψη επώδυνων καταστάσεων και τη βελτίωση της παρουσίας της. Στη συνέχεια παρουσιάζεται ένα εργαλείο, που κατασκευάστηκε με σκοπό να βοηθήσει τα ηλεκτρονικά καταστήματα να λάβουν ορθότερες επιχειρηματικές αποφάσεις, το οποίο μπορεί να λειτουργήσει συνδυαστικά με τους Δείκτες Μέτρησης της Απόδοσης για να προσφέρει στις επιχειρήσεις μία πιο ολοκληρωμένη εικόνα της παρουσίας τους. Για τη δημιουργία του συγκεκριμένου εργαλείο πραγματοποιήθηκε έρευνα στους καταναλωτές, προκείμενου να εντοπιστούν οι άξονες εκείνοι που αποτελούν πρωταρχικούς παράγοντες που επηρεάζουν την καταναλωτική συμπεριφορά. Στη συνέχεια αυτοί οι άξονες ιεραρχήθηκαν και από αυτούς προέκυψε το μοντέλου του εν λόγω εργαλείου. Βασικός στόχος του είναι να βοηθήσει τα ηλεκτρονικά καταστήματα ομορφιάς να εντοπίσουν τους τομείς εκείνους στους οποίους υστερούν έναντι του ανταγωνισμού, προκειμένου να μπορέσουν να βελτιωθούν και να προσφέρουν καλύτερες υπηρεσίες στο καταναλωτικό κοινό. Η εφαρμογή και ο συνδυασμός της Επιχειρηματικής Ευφυΐας και των Δεικτών Μέτρησης της Απόδοσης από τις επιχειρήσεις ανά τον κόσμο, σε συνδυασμό με ένα εύχρηστο και κατανοητό εργαλείο που τους προσφέρει μία συνολική εικόνα της παρουσίας τους στην αγορά, συντελεί στην βελτίωση της παρουσίας τους ενώ βοηθάει στην ανάπτυξη συγκριτικού πλεονεκτήματος σε σχέση με τις ανταγωνιστικές εταιρείες, και συνεπώς στη διατήρηση της βιωσιμότητας τους και στην αύξηση της κερδοφορίας τους. (EL)
The modern competitive environment, in which online shops are operated, imposes the adoption of practices and methods, which aim to continuously improve the internal environment of an organization and to better serve its customers. Nevertheless, the constant developments in the field of technology, even if they have improved the way corporations operates, they also have created barriers to the flow of internal and external information. The new world that has developed and the tremendous speed of the abundance data makes difficult the decision – making process. Although the right collection and the decoding of the data, as well as their conversion into digestible and understandable information, is essential for the company’s survival, regardless of the sector in which company operates, this alone is not enough. The management of the volume of data itself, even if it’s understandable, is a complicated process. It’s not enough for the company just to convert the blob data into shaped and clear information. The luck of well defined goals, and the weakness of measuring the firm’s presence could be fatal. The successful measurement of the organization’s presence and its better control, is the basis for the overall improvement. The quantification of the information and its conversion to indicators, help companies to turn knowledge into actions and decisions. As a part of this thesis, a detailed connection of Business Intelligence systems is carrying out, applicable to online beauty stores, which are responsible for the transformation of the data into knowledge, with Key Performance Indicators, aiming to exploit the knowledge produced by the above systems and to control the company’s performance, in order to prevent painful conditions and to improve its performance. Subsequently, is introduced a toolkit, which was created in order to help online shops to make better decisions. This specific toolkit can work simultaneously with KPIs to offer to corporations a complete point of view of their presence. For the creation of the toolkit a survey was delivered to the consumers, in order to identify those lines which are prime factors affecting consumers’ behavior. Those lines were ranked to create toolkit’s model. The main goal is to help online beauty shops to identify those sectors in which they performe worse than the competiton in order to improve themselves and to offer better services to the consumers. The application and the combination of Business Intelligence systems and Key Performance Indicators from companies around the world, combined with a handy and understandable toolkit, which provides them an overview of their performance in the market contributes to the improvement of this performance and helps them to develop a comparative advantage vis the competition and thus to maintain their viability and to increase their profits. (EL)


Ηλεκτρονικό εμπόριο (EL)
Beauty industry (EL)
e-Shop (EL)
Επιχειρηματική ευφυΐα (EL)
e-Business (EL)
Business intelligence (EL)
e-Commerce (EL)
Αγορά της ομορφιάς (EL)
Δείκτες μέτρησης της απόδοσης (EL)
Ψηφιακό μάρκετινγκ (EL)
Ηλεκτρονικό επιχειρείν (EL)
Key performance indicators (EL)
Digital marketing (EL)

Πανεπιστήμιο Πειραιώς (EL)

Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης (EL)

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.