Η εμπορευματική μεταφορά ως επαγωγικό φαινόμενο της επίδοσης των επιχειρήσεων

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Διώνη
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2013 (EL)

Η εμπορευματική μεταφορά ως επαγωγικό φαινόμενο της επίδοσης των επιχειρήσεων

Ράμφου, Ειρήνη Ι.

Σαμπράκος, Ευάγγελος

Στη σύγχρονη πραγματικότητα το ενδιαφέρον των επιχειρήσεων για την αποδοτική και αποτελεσματική διαχείριση της εμπορευματικής μεταφοράς είναι ιδιαίτερα εμφανές στα πλαίσια της προσπάθειάς τους για βελτίωση της επίδοσής τους και την επίτευξη ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Στο πλαίσιο αυτό η παρούσα διατριβή επιδιώκει την ανάπτυξη μιας πρόσθετης εναλλακτικής προσέγγισης για την μικροοικονομική αποτίμηση των αλλαγών στα χαρακτηριστικά της εμπορευματικής μεταφοράς. Ειδικότερα εξετάζεται πως οι αλλαγές στο κόστος, το χρόνο και την αξιοπιστία του χρόνου της μεταφοράς μπορούν να επηρεάσουν την επίδοση των επιχειρήσεων που καταναλώνουν μεταφορικές υπηρεσίες. Δεδομένης της ασάφειας της υφιστάμενης βιβλιογραφίας σχετικά με το αν πράγματι οι μεταφορικές βελτιώσεις μπορούν να συμβάλλουν στην βελτίωση της επίδοσης των επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν μεταφορικές υπηρεσίες, η εργασία αυτή θέτει δύο ερευνητικά ερωτήματα που αφορούν: α) στο κατά πόσο πράγματι υφίστανται αιτιώδεις σχέσεις που να συνδέουν τις μεταφορικές αλλαγές με την επίδοση των επιχειρήσεων και β) στην μορφή των σχέσεων αυτών. Στη συνεχεία αναπτύσσεται ένα πρωτότυπο διαδικαστικό πλαίσιο αποτίμησης των μεταφορικών αλλαγών το οποίο μπορεί να λειτουργήσει ως εργαλείο από τις επιχειρήσεις. Η μεθοδολογία έρευνας που προτείνεται για την αντιμετώπιση των ερευνητικών ερωτημάτων είναι εκείνη της συστημικής προσέγγισης, η οποία προτείνεται εναλλακτικά της υφιστάμενης αναλυτικής, θετικιστικής που ακολουθείται από τις υπάρχουσες μεθόδους αξιολόγησης και αποτίμησης των μεταφορικών βελτιώσεων. Η εργασία καταλήγει σε συμπεράσματα χρήσιμα τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο. Γίνεται εμφανές ότι πράγματι υφίστανται αιτιώδεις σχέσεις που μεταφράζουν τις μεταφορικές αλλαγές σε επιχειρηματική επίδοση. Οι σχέσεις αυτές δεν είναι γραμμικές αλλά ιδιαίτερα πολύπλοκες με πλήθος αλληλεπιδράσεων μεταξύ των μεταβλητών που τις απαρτίζουν και κυρίως αντίθετες σχέσεις, το αποτέλεσμα των οποίων δύσκολα αποτιμάται. Συμπερασματικά αναπτύσσεται ένα διαδικαστικό πλαίσιο, το οποίο αποτελείται από πέντε βήματα, σύμφωνα με το οποίο προκειμένου μια επιχείρηση να εκτιμήσει με ακρίβεια την επίπτωση των μεταφορικών αλλαγών στην επίδοσή της θα πρέπει αρχικά να αναγνωρίσει τις επιχειρηματικές διαδικασίες που επηρεάζονται από τις αλλαγές αυτές, να αποτυπώσει τη δομή τους με τη μορφή σχέσεων αιτίας - αποτελέσματος και να ορίσει τους δείκτες επίδοσης που επιθυμεί να μελετήσει, οι οποίοι καθρεφτίζουν ουσιαστικά τη στρατηγική της. Η πραγματοποίηση ενός πειράματος προσομοίωσης όπου έγινε εφαρμογή του προτεινόμενου διαδικαστικού πλαισίου σε πραγματική επιχείρηση καταδεικνύει τη δυνατότητα πρακτικής εφαρμογής του και εξαγωγής της αξίας των μεταφορικών αλλαγών. Μέσα από την ανάπτυξη και μελέτη μιας σειράς σεναρίων η εργασία αυτή καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η επίπτωση των μεταφορικών αλλαγών στην επίδοση των επιχειρήσεων εξαρτάται από τη δομή των επιχειρηματικών διαδικασιών που αυτές αναπτύσσουν. Αυτή είναι απόρροια της στρατηγικής που εφαρμόζουν ανάλογα με τη θέση τους στην εφοδιαστική αλυσίδα, τα χαρακτηριστικά των αγαθών που παράγουν ή/και εμπορεύονται και τις πολιτικές σε θέματα παραγωγής, αποθεμάτων και διανομής που επιλέγουν να εφαρμόζουν.

Doctoral Thesis

Οικονομική των επιχειρήσεων
Απόδοση -- Μέτρηση
Εφοδιαστική
Επιχειρηματικότητα
Μεταφορές -- Οικονομικές απόψεις
Προσομοίωση
Στρατηγικός σχεδιασμός


Ελληνική γλώσσα

2013-03-06T07:52:23Z


Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.