Ανάλυση απαιτήσεων στη διοίκηση έργων ανάπτυξης πληροφοριακών συστημάτων

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Διώνη
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2013 (EL)

Ανάλυση απαιτήσεων στη διοίκηση έργων ανάπτυξης πληροφοριακών συστημάτων

Ζήσης, Δημήτριος Ν.

Μαλαματένιου, Φλώρα

Τhe Requirements Analysis is the first stage in the development of an IT project and a critical factor for project success. According to Laplante (2007) Requirements Analysis is "a sub discipline of systems engineering and software engineering that is concerned with determining the goals, functions, and constraints of hardware and software systems". Requirements Analysis is not limited in the first stages of software development, but it continues the action at all stages of the development cycle of a software. The aim is to ensure that "the voice of the customer" is heard in all parts of the development process, from the initial conception of the system during the design, implementation, testing, maintenance and future system updates. As part of this research a literature review on Requirements Analysis, on approaches of requirements management and the role of requirements analysis in the lifecycle of software is done. Furthermore, the key dimensions - stages of requirements management are described. Additionally, the application of models - phases of Requirements Analysis are described for an e-voting system and ways requirements analysis can help in the efficient development of e-voting system are mentioned. The purpose of the research is to identify the benefits of applying Requirements Analysis techniques in the development of an IT project. Finally, the results and the conclusions from the survey are presented, the limitations of the research are mentioned and suggestions are made for potential future research in requirements management.
Η Ανάλυση Απαιτήσεων είναι το πρώτο στάδιο στην ανάπτυξη ενός έργου πληροφορικής και αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για την επιτυχία του . Σύμφωνα με τον Laplante η Ανάλυση Απαιτήσεων «είναι ένας κλάδος της μηχανικής λογισμικού που ασχολείται με τον καθορισμό των στόχων, των λειτουργιών, και των περιορισμών των συστημάτων υλικού και λογισμικού.» Βέβαια, η Ανάλυση Απαιτήσεων δεν περιορίζεται στην αρχή της ανάπτυξης ενός λογισμικού, μα συνεχίζει τη δράση της σε όλα τα στάδια της ανάπτυξης ενός λογισμικού. Σκοπός της είναι να διασφαλίσει πως «η φωνή του πελάτη» ακούγεται σε όλα τα σημεία της διαδικασίας ανάπτυξης, από την αρχική σύλληψη του συστήματος, τη διάρκεια του σχεδιασμού, της υλοποίησης, του ελέγχου, της συντήρησης και της μελλοντικής εξέλιξης του συστήματος. Στα πλαίσια της παρούσας έρευνας γίνεται μια βιβλιογραφική ανασκόπηση της Ανάλυσης Απαιτήσεων, των προσεγγίσεων της Μηχανικής Απαιτήσεων, του ρόλου της Ανάλυσης Απαιτήσεων στον κύκλο ζωής ενός λογισμικού και περιγράφονται οι βασικές διαστάσεις – στάδια της Μηχανικής Απαιτήσεων. Στη συνέχεια, μελετάται ο τρόπος εφαρμογής των μοντέλων – σταδίων της Ανάλυσης Απαιτήσεων που περιγράφηκαν σε μία περίπτωση ανάπτυξης συστήματος ηλεκτρονικής ψηφοφορίας και αναφέρονται τρόποι που ο κλάδος της Ανάλυσης Απαιτήσεων μπορεί να βοηθήσει στην αποτελεσματικότερη ανάπτυξη του έργου Πληροφορικής που μελετήθηκε. Σκοπός της μελέτης περίπτωσης είναι ο εντοπισμός του κέρδους από την εφαρμογή τεχνικών - μεθόδων Ανάλυσης Απαιτήσεων στην ανάπτυξη ενός έργου Πληροφορικής. Τέλος, παρουσιάζονται τα συμπεράσματα της παρούσας έρευνας, περιορισμοί στην έρευνα και προτάσεις για πιθανές μελλοντικές έρευνες – επεκτάσεις της παρούσας, στον τομέα της Ανάλυσης Απαιτήσεων.

Master Thesis

Πληροφοριακά συστήματα
Τεχνολογία λογισμικού
Object-oriented analysis (Computer science)
Εξόρυξη δεδομένων
Software engineering


Ελληνική γλώσσα

2013-12-19T12:01:35Z


Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.