Εφαρμογή αέριας λίπανσης (air lubrication) στα πλοία

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Διώνη
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2014 (EL)

Εφαρμογή αέριας λίπανσης (air lubrication) στα πλοία

Καλλιακούδας, Ηλίας

Τζαννάτος, Ερνέστος

The maritime trade accounts for 90% of the volume of international trade, while it is the most economical and environmentally friendly mode of transport per unit of freight transported according to the report of UNCTAD, 2011 [1]. However, the combination of search even lower cost and higher environmental friendliness in shipping, requires less fuel consumption and thereby reducing exhaust emissions. The ways that could yield such positive results is too many and without causing major changes in the shape of the hull, reducing the Staff of the speed or size. Given the size and the ship wave resistance, the method could be used is to reduce the frictional resistance of water in the hull. Increased interest shown in the last two decades with regard to reducing friction and have been many investigations in the U.S., Europe and Asia. Among those investigations is the possibility of reducing friction by using the technique known as ≪air lubrication≫ or ≪air cavity≫. This can be achieved by channeling air to the bottom of the hull to reduce the area of the hull in contact with the water or by creating a layer of air bubbles in a specially designed space at the bottom of the hull or fill that space with air. If the procedure is done correctly, it is estimated that the gas lubrication can result in a net reduction in fuel costs between 5% and 20% and a corresponding reduction in emission at both NOx , SOx and mainly CO2. This paper presents and analyzes the application of the technique of Air lubrication to ships.
Το θαλάσσιο εμπόριο αντιστοιχεί στο 90% του όγκου του διεθνούς εμπορίου, ενώ ταυτόχρονα είναι ο πλέον οικονομικός και φιλικός προς το περιβάλλον τρόπος μεταφοράς ανά μονάδα μεταφερόμενου φορτίου σύμφωνα με την αναφορά της UNCTAD, 2011 [ 1 ]. Εντούτοις ο συνδυασμός της αναζήτησης ακόμη χαμηλότερου κόστους και υψηλότερης περιβαλλοντικής φιλικότητας στην ναυτιλία, επιβάλλει την μέιωση της κατανάλωσης καυσίμων και μέσω αυτής την μείωση των καυσαερίων εκπομπών. Οι τρόποι που θα μπορούσαν να αποφέρουν τέτοια θετικά αποτελέσματα είναι πάρα πολλοί και χωρίς να επιφέρουν μεγάλες αλλαγές στο σχήμα του κύτους, τη μείωση της υπηρεσιακής του ταχύτητας ή του μεγέθους του. Με δεδομένα το μέγεθος και την αντίσταση κύματος στο πλοίο, η μέθοδος που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί είναι η μείωση της αντίστασης τριβής του νερού στο κύτος του πλοίου. Αυξημένο ενδιαφέρον παρουσιάζεται τις τελευταίες δύο δεκαετίες στο θέμα της μείωσης της τριβής και έχουν γίνει πολλές σχετικές έρευνες στις Η.Π.Α , την Ευρώπη και την Ασία. Μεταξύ αυτών έχει διερευνηθεί η πιθανότητα της μείωσης της τριβής χρησιμοποιώντας την ≪αέρια λίπανση≫, γνωστή ως τεχνική ≪ air lubrication ≫ ή ≪ air cavity ≫. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί διοχετεύοντας αέρα στο κάτω μέρος του κύτους ώστε να μειώνεται η περιοχή του κύτους που έρχεται σε επαφή με το νερό είτε με την δημιουργία ενός στρώματος από αερο-φυσαλίδες σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο στο κάτω μέρος του κύτους του πλοίου ή με πλήρωση αυτού του χώρου με αέρα. Αν η διαδικασία γίνει σωστά, υπολογίζεται ότι η αέρια λίπανση μπορεί να οδηγήσει σε καθαρή μείωση κόστους καυσίμων μεταξύ 5% και 20% και με αντίστοιχη μείωση εκπομπής καυσαερίων τόσο σε NOx , SOx αλλά και κυρίως CO2 . Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται και αναλύεται η εφαρμογή της τεχνικής της αέριας λίπανσης στα πλοία .

Master Thesis

Πλοία -- Οικονομικές απόψεις
Αέρια λίπανση
Πλοία -- Συντήρηση
Air cavity


Ελληνική γλώσσα

2014-04-15T10:23:45Z


Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.