Preschoolers graphic representations of metric relations

 
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2007 (EN)
Οι γραφικές αναπαραστάσεις των παιδιών προσχολικής ηλικίας για τις μετρικές σχέσεις αντικειμένων
Preschoolers graphic representations of metric relations

Χριστοδούλου, Ιφιγένεια Χρήστου

Η παρούσα εργασία σχεδιάστηκε για να διερευνηθεί η δυνατότητα αναπαράστασης των μετρικών, χωρικών και ποσοτικών σχέσεων από παιδιά προσχολικής ηλικίας. Το δείγμα αποτέλεσαν 31 νήπια τα οποία στα πλαίσια ενός παιχνιδιού κλήθηκαν να παρατηρήσουν προσεκτικά 4 βάσεις lego με lego και 4 σχέδια σπιτιών και να τα αναπαραστήσουν. Από την επεξεργασία των δεδομένων προέκυψε ότι οι χωρικές και ποσοτικές σχέσεις των παρατηρούμενων στοιχείων διατηρούνται στις αναπαραστάσεις των περισσότερων παιδιών, κάτι που δεν ισχύει για τις μετρικές σχέσεις. Η διατήρηση των μετρικών σχέσεων μοιάζει να είναι ευκολότερη όταν τα στοιχεία που παρουσιάζονται στα παιδιά έχουν εμφανώς άνισα μεγέθη και δυσκολότερη όταν τα στοιχεία αυτά είναι ίσα μεταξύ τους ορθογώνια
The present study was designed to examine the competence of respresenting metric, spatial and quantitative relations by preschoolers. The subjects were 31 preschoolers who were called to object carefully and represent four lego bases with lego on them and four house designs. Results showed that most of the preschoolers could represent spatial and quantitative relations. Metric relations seemed to be more difficult to be represented. Moreover children could easier represent objects which had obviously unequal size than objects which had equal and were rectangles

info:eu-repo/semantics/masterThesis
Postgraduate Thesis / Μεταπτυχιακή Εργασία

Preschooler
Νήπια
Spatial relations
Αναπαραστάσεις
Προσχολική ηλικία
Ποσοτικές σχέσεις
Metric relations
Μετρικές σχέσεις
Χωρικές σχέσεις
Representations
Quantitative relations

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (EL)
Aristotle University of Thessaloniki (EN)

2007
2009-06-21T21:00:00Z


Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Παιδαγωγική Σχολή, Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης

This record is part of 'IKEE', the Institutional Repository of Aristotle University of Thessaloniki's Library and Information Centre found at http://ikee.lib.auth.gr. Unless otherwise stated above, the record metadata were created by and belong to Aristotle University of Thessaloniki Library, Greece and are made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). Unless otherwise stated in the record, the content and copyright of files and fulltext documents belong to their respective authors. Out-of-copyright content that was digitized, converted, processed, modified, etc by AUTh Library, is made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). You are kindly requested to make a reference to AUTh Library and the URL of the record containing the resource whenever you make use of this material.
info:eu-repo/semantics/openAccess



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)