Feasibility study of the conversion of railway grade crossings to multi level ones.

 
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2007 (EN)
Μελέτη σκοπιμότητας για την μετατροπή ισόπεδων σιδηροδρομικών διαβάσεων σε ανισόπεδες.
Feasibility study of the conversion of railway grade crossings to multi level ones.

Γουρουτίδης, Χρυσοβαλάντης Ιωάννη

Main object of this diplomatic work is the feasibility study of the conversion of the most dangerous railway grade crossings to multi level ones.This transformation is advised by a comparative cost - profit analysis Two mathematical models were used which can predict accident occurrence for a certain time period. These models take into account various functional and structural parameters. The two models that were used (Basic formula and Dot accident prediction formula) have been actualised as for the factors that require and their results are absolutely precise. The results of the prediction were used in the cost - profit analysis that took place.With the analysis was taken the decision of conversing some of the railway grade crossings to multi level ones.The indicators that were used are NPV, BCR and EIRR.
Κύριο αντικείμενο της διπλωματικής εργασίας είναι η μελέτη σκοπιμότητας αλλαγής των ισόπεδων σιδηροδρομικών διαβάσεων σε ανισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις.Η αναφερθείσα μετατροπή αυτή ενδείκνυται έπειτα από μια συγκριτική ανάλυση κόστους - οφέλους και εφόσον τα οφέλη που προκύπτουν από αυτή είναι σαφώς μεγαλύτερα των κοστών κατασκευής.Τα πρότυπα μοντέλα πρόβλεψης που χρησιμοποιήθηκαν έχουν επικαιροποιηθεί ως προς τους συντελεστές που απαιτούν και τα αποτελέσματα τους είναι απολύτως ακριβή.Επιχειρήθηκε η εφαρμογή των μοντέλων πρόβλεψης σε συγκεκριμένες ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις , τα αποτελέσματα των οποίων χρησιμοποιήθηκαν στις ανάλυσεις κόστους - οφέλους. Με την ανάλυση κόστους - οφέλους λήφθηκε η απόφαση μετατροπής των ισόπεδων σιδηροδρομικών διαβάσεων σε ανισόπεδες. Οι δείκτες που χρησιμοποιήθηκαν είναι οι δείκτες NPV , BCR και EIRR.

info:eu-repo/semantics/masterThesis
Postgraduate Thesis / Μεταπτυχιακή Εργασία

Επικαιροποίηση
Ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις
Μελέτη σκοπιμότητας
Multi level crosings
Feasibility study
Prediction models
Cost-profit analysis
Railway grade crossings
Actualization
Ανισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις
Μοντέλα πρόβλεψης
Ανάλυση κόστους-οφέλους

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (EL)
Aristotle University of Thessaloniki (EN)

Greek
English

2007
2009-06-21T21:00:00Z


Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Πολυτεχνική Σχολή, Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών

This record is part of 'IKEE', the Institutional Repository of Aristotle University of Thessaloniki's Library and Information Centre found at http://ikee.lib.auth.gr. Unless otherwise stated above, the record metadata were created by and belong to Aristotle University of Thessaloniki Library, Greece and are made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). Unless otherwise stated in the record, the content and copyright of files and fulltext documents belong to their respective authors. Out-of-copyright content that was digitized, converted, processed, modified, etc by AUTh Library, is made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). You are kindly requested to make a reference to AUTh Library and the URL of the record containing the resource whenever you make use of this material.
info:eu-repo/semantics/openAccess



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)