Attitudes of the foreign language speaking students toward the cyprtiot acceptance society and their performance in the lesson of the greek language. The case with the foreign language speaking students of the secondary education schools in Pafos

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2007 (EL)
Στάσεις των αλλόγλωσσων μαθητών απέναντι στην κυπριακή κοινωνία υποδοχής και επιδόσεις στο μάθημα της ελληνικής γλώσσας. Η περίπτωση των αλλόγλωσσων μαθητών των σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της επαρχίας Πάφου
Attitudes of the foreign language speaking students toward the cyprtiot acceptance society and their performance in the lesson of the greek language. The case with the foreign language speaking students of the secondary education schools in Pafos

Ευθυμίου, Φωτεινή Χαραλάμπους

Σκοπός της διπλωματικής εργασίας είναι η ανίχνευση της σχέσης μεταξύ της στάσης των αλλόγλωσσων μαθητών απέναντι στην κοινωνία υποδοχής και της επίδοσής τους στο μάθημα που αφορά τη διδασκαλία της επίσημης γλώσσας της κοινωνίας υποδοχής. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι: Α) Οι αλλόγλωσσοι μαθητές που έχουν θετική στάση απέναντι στον εξωσχολικό κοινωνικό χώρο, πετυχαίνουν υψηλότερες επιδόσεις στο μάθημα της επίσημης γλώσσας της κοινωνίας υποδοχής, απ'ότι οι μαθητές των οποίων η στάση είναι αρνητική. Β) Οι αλλόγλωσσοι μαθητές που έχουν θετική στάση απέναντι στο σχολικό περιβάλλον, πετυχαίνουν υψηλότερες επιδόσεις στο μάθημα της επίσημης γλώσσας της κοινωνίας υποδοχής, απ'ότι οι μαθητές των οποίων η στάση είναι αρνητική.
The purpose of the dissertation is to identify the relation between the attitude of the foreign language speaking students toward the acceptance society and their performance in the lesson of the official language of the acceptance society. The results of the project revealud the following: A) The foreign language students who have a positive attitude toward the acceptance society; have better performance in the lesson of the official language of the acceptance society, than students who have a negative attitude. B) The foreign language students who have a positive attitude toward the school environment; have better performance in the lesson of the official language of the acceptance society, than students who have a negative attitude.

info:eu-repo/semantics/masterThesis
Postgraduate Thesis / Μεταπτυχιακή Εργασία

Μάθημα ελληνικής γλώσσας
Lesson of the greek language
Αλλόγλωσσοι μαθητές
Κοινωνία υποδοχής
Επιδόσεις
Attitudes
Acceptance society
Foreign language speaking students
Performance
Στάσεις

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (EL)
Aristotle University of Thessaloniki (EN)

Ελληνική γλώσσα
Αγγλική γλώσσα

2007
2009-06-21T21:00:00Z


Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών, Επιστήμες γλώσσας και επικοινωνίας

This record is part of 'IKEE', the Institutional Repository of Aristotle University of Thessaloniki's Library and Information Centre found at http://ikee.lib.auth.gr. Unless otherwise stated above, the record metadata were created by and belong to Aristotle University of Thessaloniki Library, Greece and are made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). Unless otherwise stated in the record, the content and copyright of files and fulltext documents belong to their respective authors. Out-of-copyright content that was digitized, converted, processed, modified, etc by AUTh Library, is made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). You are kindly requested to make a reference to AUTh Library and the URL of the record containing the resource whenever you make use of this material.
info:eu-repo/semantics/openAccess



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.