Instructive materials' evaluation used for teaching greek language in relation to the objective set by the syllabus of the cypriot secondary education

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2007 (EL)
Αξιολόγηση διδακτικού υλικού της κοινής νεοελληνικής ως προς το βαθμό αντιστοίχισης στο αναλυτικό πρόγραμμα της κυπριακής β/θμιας εκπαίδευσης
Instructive materials' evaluation used for teaching greek language in relation to the objective set by the syllabus of the cypriot secondary education

Χρυσοστόμου, Μικαέλα Κωνσταντίνου

Παρόλο που ο άνθρωπος έχει γενετικές δυνατότητες λόγου εντούτοις, χρειάζεται ειδική διδασκαλία-μάθηση και άσκηση. Πυρήνας της γλωσσικής διδασκαλίας, στα πλαίσια του σχολικού προγράμματος, είναι τα εγχειρίδια γλώσσας. Ο τρόπος οργάνωσης του εκπαιδευτικού συστήματος κατέστησε τα εγχειρίδια ως τα μέσα που καθοδηγούν και κατευθύνουν τη διδασκαλία. Η παρούσα έρευνα διενεργήθηκε για να αξιολογήσει το διδακτικό υλικό (εγχειρίδια Εκφραση-Εκθεση) που χρησιμοποιούνται για τη γλωσσική διδασκαλία στο λύκειο ως προς το βαθμός αντιστοίχισης στο αναλυτικό πρόγραμμα της κυπριακής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Στο θεωρητικό μέρος εξετάζονται θέματα που σχετίζονται με τη γλωσσική διδασκαλία (διδακτικό εγχειρίδιο, αξιολόγηση, αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών, διδακτικοί στόχοι). Στο θεωρητικό μέρος, παρουσιάζονται οι στόχοι και η μεθοδολογία της έρευνας καθώς και τα συμπεράσματα για το υλικό που αναλύθηκε.
Even though a person has genetic capabilities of speech, nevertheless he needs special teaching/learning and practice. The care of linguistic teaching at school is the set of handbooks of language. The organisation of the educational system rendered the handboks as the means that guide and direct teaching.The present research was held in order to evaluate the instructive material that is used for teaching the greek language in relation to the objective set by the syllabus of the secondary goverment high schools.In the theoretical part the issues that are examined are related to the liguistic teaching (instructive handbook, evaluation, curriculum, instructive objectives). In the research section presented the objectives and the methodology of research as well as the conclusions on the material that was analyzed.

info:eu-repo/semantics/masterThesis
Postgraduate Thesis / Μεταπτυχιακή Εργασία

Αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών
Instructive material's evaluation
Teaching language
Γλωσσική διδασκαλία
Αξιολόγηση διδακτικού υλικού
Curriculum
Syllabus

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (EL)
Aristotle University of Thessaloniki (EN)

2007
2009-06-21T21:00:00Z


Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών, Επιστήμες γλώσσας και επικοινωνίας

This record is part of 'IKEE', the Institutional Repository of Aristotle University of Thessaloniki's Library and Information Centre found at http://ikee.lib.auth.gr. Unless otherwise stated above, the record metadata were created by and belong to Aristotle University of Thessaloniki Library, Greece and are made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). Unless otherwise stated in the record, the content and copyright of files and fulltext documents belong to their respective authors. Out-of-copyright content that was digitized, converted, processed, modified, etc by AUTh Library, is made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). You are kindly requested to make a reference to AUTh Library and the URL of the record containing the resource whenever you make use of this material.
info:eu-repo/semantics/openAccess



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.