The factor of the gender and the assumption of executive post: expectations and beliefs of secondary school teachers

 
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2008 (EN)
Ανάληψη διευθυντικής θέσης και ο παράγοντας φύλο: προσδοκίες και απόψεις εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
The factor of the gender and the assumption of executive post: expectations and beliefs of secondary school teachers

Πενταράς, Νίκος Κωνσταντίνου

Over the last years a lot of empirical research and studies have tried to describe the interaction of the fuctor of the gender with the reality of the school in the greek educational system. These studies have beem conducted in the light of feminist view point and of equality of the two sexes. As far as the executive hierarchy is concerned the deduction that comes out is that female teachers are not equally represented even though they out number. This present post graduate work in the eyes of feminist prospective tries to explore the approaches of the teachers of the secondary education about issues of education administration. It also tries to examine the phenomenon of women teachers being under represented in the administration field.
Τα τελευταία χρόνια πολλές εμπειρικές μελέτες και έρευνες προσπάθησαν να περιγράψουν την αλληλεπίδραση του παράγοντα φύλο με τη σχολική πραγματικότητα στο Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα υπό το πρίσμα της φεμινιστικής οπτικής και της οπτικής της ισότητας των φύλων. Οσον αφορά τον τομέα της διοικητικής ιεραρχίας, το συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι οι γυναίκες εκπαιδευτικοί υποεκπροσωπούνται, αν και υπερτερούν αριθμητικά. Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία υπό το πρίσμα της φεμινιστικής οπτικής, προσπαθεί να διερευνήσει τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με θέματα εκπαιδευτικής διοίκησης και το φαινόμενο της υποαντιπροσώπευσης των γυναικών εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε διοικητικές θέσης.

info:eu-repo/semantics/masterThesis
Postgraduate Thesis / Μεταπτυχιακή Εργασία

Διοίκηση σχολείου
Φεμινιστική οπτική
School leadership
Απόψεις εκπαιδευτικών
Secondary education
Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Ισότητα
Gender
Feminist view
Equality
Φύλο
Teachers beliefs

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (EL)
Aristotle University of Thessaloniki (EN)

Greek
English

2008
2009-06-21T21:00:00Z


Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών, Παιδαγωγική ισότητας δύο φύλων

This record is part of 'IKEE', the Institutional Repository of Aristotle University of Thessaloniki's Library and Information Centre found at http://ikee.lib.auth.gr. Unless otherwise stated above, the record metadata were created by and belong to Aristotle University of Thessaloniki Library, Greece and are made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). Unless otherwise stated in the record, the content and copyright of files and fulltext documents belong to their respective authors. Out-of-copyright content that was digitized, converted, processed, modified, etc by AUTh Library, is made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). You are kindly requested to make a reference to AUTh Library and the URL of the record containing the resource whenever you make use of this material.
info:eu-repo/semantics/openAccess



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)