The relationship of the basic psychological needs with exercise-induced feeling states

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2008 (EL)
Η σχέση των βασικών ψυχολογικών αναγκών με τα ασκησιογενή συναισθήματα
The relationship of the basic psychological needs with exercise-induced feeling states

Τριανταφυλλίδου, Ωραία Μιχαήλ

The purpose of the present study was to examine the relationship between the psychological needs for autonomy, competence and relatedness with the exercise feelings of revitalization, tranquility, positive engagement and physical exaustion. The sample consisted of 423 Greek exercise participants attending private and community exercise programs. Data collection took place via two questionnaires. The Basic Psychological Needs in Exercise Scale was used to assess the extent to which the participants' psychological needs are satisfied in exercise whereas the Exercise induced Feeling Inventory was used to assess levels of the exercise Feelings. The results showed that the basic psychological needs positively predicted tranquility, revitalization and positive engagement whereas physical exhaustion was negatively predicted by the psychological needs.
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να εξετάσει την σχέση των τριών βασικών ψυχολογικών αναγκών για αυτονομία, ικανότητα και κοινωνικές σχέσεις με τα τέσσερα ασκησιογενή συναισθήματα για αναζωογόνηση, ηρεμία, θετική δέσμευση και εξάντληση στους χώρους άσκησης. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 423 Έλληνες ενήλικες ασκούμενοι που συμμετείχαν σε οργανωμένα προγράμματα άσκησης σε ιδιωτικά και δημοτικά γυμναστήρια. Για την έρευνα χρησιμοποιήθηκαν δύο ερωτηματολόγια. Για να αξιολογηθεί ο βαθμός στον οποίο οι ασκούμενοι αισθάνονται ότι ικανοποιούνται οι τρεις βασικές ψυχολογικές ανάγκες, χρησιμοποιήθηκε η "Κλίμακα των Βασικών Ψυχολογικών Αναγκών στην Ασκηση", ενώ για να εξετάσουμε πόσο ικανοποιούνται τα ασκησιογενή συναισθήματα των συμμετεχόντων χρησιμοποιήθηκε το "Ερωτηματολόγιο των Ασκησιογενών Συναισθημάτων". Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι υπάρχει μια ισχυρή θετική πρόβλεψη μεταξύ των βασικών αναγκών με τα ασκησιογενή συναισθήματα όσον αφορά την ηρεμία, την αναζωογόνηση και την θετική δέσμευση ενώ υπήρξε αρνητική πρόβλεψη όσον αφορά την εξάντληση.

info:eu-repo/semantics/masterThesis
Postgraduate Thesis / Μεταπτυχιακή Εργασία

Φυσική δραστηριότητα
Physical activity
Θεωρία αυτοκαθορισμού
Ψυχολογική ευεξία
Self determination theory
Psychological well being

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (EL)
Aristotle University of Thessaloniki (EN)

Ελληνική γλώσσα
Αγγλική γλώσσα

2008
2009-06-21T21:00:00Z


Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού

This record is part of 'IKEE', the Institutional Repository of Aristotle University of Thessaloniki's Library and Information Centre found at http://ikee.lib.auth.gr. Unless otherwise stated above, the record metadata were created by and belong to Aristotle University of Thessaloniki Library, Greece and are made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). Unless otherwise stated in the record, the content and copyright of files and fulltext documents belong to their respective authors. Out-of-copyright content that was digitized, converted, processed, modified, etc by AUTh Library, is made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). You are kindly requested to make a reference to AUTh Library and the URL of the record containing the resource whenever you make use of this material.
info:eu-repo/semantics/openAccess



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.