The heresy of papacy according to Saint Nicodemus the Hagiorite

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2008 (EL)
Η αίρεση του παπισμού κατά τον Αγιο Νικόδημο τον Αγιορείτη
The heresy of papacy according to Saint Nicodemus the Hagiorite

Αγγελακόπουλος, Αγγελος Ευαγγέλου

The papacy according to Saint Nicodemos the Hagiorite, is disreputable blasphemous, and detestable. The baptism of the Papists is fictitious and a contamination, and they, who have been baptised in this baptism, are contaminated. Their priesthood is impure, their sacraments are without meaning and deprived of the Grece of God, so invalid. The addition of the heresy of Filioque, that is the emanation of the Holy Spirit also from the Son, is a violation of the Church canons and so an excommunication, and constitues the first and atmost of the damages and the primary cause of the schism. As for the Easter, the Latins are schismatical, because they innovated the Easter Canon and the Calendar and for this reason the separated from the Orthodox Church. The Pope's precedence and priority and the specific privilige of authority in the entire Church, that is the monarchical and sinless axiom, are based on nothing, but legends and rumors, like the legendary decree of Constantine the Great to Silvestre, bishop of Rome. Saint Nicodemos calls the Pope a two Horned Giant of Rome and unmixed mixing and an odd monster, who concentrates the secular and spiritual authorities in his person. The Pope's capacities, as the supreme judje of the Church, sole authority, monarch, summoned of the entire world, sinless human being and supreme prelate are False Fantasies and they are based only on the Pope's pride and arrogance. The clergy's obligatory celibacy goes against Christ's action, who blessed the marriage and what the Apostle Paul and the Holy Canons say. The Papists' and the Pope's plight reaches even their appearance, by having short hair and being clean saved, who look like handsome grooms, with the difference that they wear a stole and a pallium, while the papalithra, that is the round haircut at the top of their head, resembles a prostitutes crown. The structure of statues is opposed to the seventh(7th) Ecumenical Synod and the sanctifying prayer, which is read to the icons, is of later-day pontifical and not Orthodox origin. The two- Horned Pope of Rome acts in an antichristian way, when he places the Live- giving cross on his foot and he asks the faithful to kiss it. The Latins eat freshly killed strangled or hunted or dead animals and meat with blood, and, what is worst, drink only blood, while their monks eat meat. The Papists also make a mistake in liturgical matters, when they have mass twice a day, when they use unleaven bread, when they don't boil the water for the Holy Communion, when the Faithful receive communion only with the Body of Christ, but also when the claim that the Holy Gifts are changed into Christ's Body and Blood with the Founding words of Christ and not with the invocation of the Holy Spirit.
Ο παπισμός κατά τον Οσιο Νικόδημο είναι κακόδοξος, βλάσφημος και μισητός. Το βάπτισμα των Παπικών είναι ψευδώνυμο και μόλυσμα και όσοι βαπτίσθηκαν σ'αυτό είναι μολυσμένοι. Η ιερωσύνη τους λογίζεται ως μιαροσύνη και τα μυστήρια τους είναι κοινά και άμοιρα αγιαστικής Χάριτος, άρα άκυρα. Η προσθήκη της αιρέσεως του Filioque, δηλ. η και εκ του Υιού εκπόρευση του Αγίου Πνεύματος είναι παράνομη και υπό ανάθεμα και αποτελεί το πρώτο και έσχατο των κακών και το προκαταρκτικότατο αίτιο του σχίσματος. Οσον αφορά το Πάσχα οι Λατίνοι είναι σχισματικοί, επειδή εκαινοτόμησαν το πασχάλιο και το Καλαντάριο και γι' αυτό χωρίσθηκαν από την Εκκλησία. Τα πρωτεία και πρεσβεία του 'Ρώμης και το ειδικό προνόμιο εξουσίας στην καθόλου εκκλησία, δηλ. το μοναρχικό και αναμάρτητο αξίωμα, δεν στηρίζονται πουθενά, παρά μόνο σε μύθους και θρύλλους, όπως το θρυλλούμενο θέσπισμα του Μ. Κων/νου προς τον Σίλβεστρο Ρώμης. Ο Οσιος αποκαλεί τον Πάπα δίκερο γίγα της Ρώμης και μίξη άμικτη και τέρας αλλόκοτο την συγκέντρωση στο πρόσωπο του τόσο της κοσμικής όσο και της πνευματικής εξουσίας. Οι ιδιότητες του Πάπα ως εσχάτου κριτού της Εκκλησίας, ως αυθεντίας, ως μονάρχου, ως εκκλήτου όλης της οικουμένης, ως αναμαρτήτου και ως άκρου αρχιερέως είναι ψευδεπίπλαστες φαντασιοπληξίες και εδράζονται μόνο στην οφρύ και το γαυρίασμα του Πάπα. Η υποχρεωτική αγαμία του κλήρου αντιβαίνει στην ίδια την πράξη του Χριστού, που ευλόγησε τον γάμο, όσο και στα λεγόμενα του Απ. Παύλου και των Ιερών Κανόνων. Η κατάντια των παπικών φθάνει μέχρι και την εξωτερική τους εμφάνιση, οι οποίοι, κουρεμένοι και ξυρισμένοι, μοιάζουν με καλούς γαμπρούς, με τη διαφορά ότι φορούν πετραχήλι και ωμόφορο, ενώ η παπαλήθρα τους, δηλ. η στρογγυλοειδής κουρά των τριχών της κορυφής της κεφαλής τους, παρομοιάζεται με πορνικό στέφανο. Η κατασκευή αγαλμάτων αντίκειται στην Ζ' Οικ. Σύνοδο και η ευχή αγιασμού των εικόνων είναι νεωτερικής παπικής και όχι ορθοδόξου προελεύσεως. Ο δίκερος Πάπας της Ρώμης πράττει αντίχριστα, όταν τυπώνει κάτω στο πόδι του τον Ζωοποιό Σταυρό, και τον δίνει στους προσερχόμενους να τον ασπάζονται. Οι Λατίνοι τρώνε πνικτά ή θηριάλωτα ή θνησιμαία και κρέας με αίμα και το χείριστο μόνο αίμα, ενώ οι μοναχοί τους κρεωφαγούν. Οι Παπιστές σφάλλουν, επίσης, και σε λειτουργικά θέματα, όταν λειτουργούν δύο φορές την ίδια μέρα, όταν χρησιμοποιούν άζυμα, όταν δεν θερμαίνουν το ζέον, όταν κοινωνούν τους πιστούς μόνο από το Σώμα του Χριστού, αλλά και όταν ισχυρίζονται ότι τα Τίμια Δώρα μεταβάλλονται σε Σώμα και Αίμα Χριστού με τα ιδρυτικά λόγια του Χριστού και όχι με την επίκληση του Αγίου Πνεύματος. Σφάλλουν, ακόμη, υποστηρίζοντας την ήδη γενομένη απόλαυση των αγαθών και των κακών και αδίκως κατηγορούν την Ορθόδοξη Εκκλησία ότι είναι στείρα αγίων μετά το σχίσμα. Τέλος, σαφής θέση του Οσίου Νικοδήμου είναι ότι τα κακόδοξα φρονήματα και τα παράνομα έθη των Λατίνων και των άλλων αιρετικών πρέπει να μισούμε και να αποστρεφόμασθε. Αν όμως βρίσκεται κάτι σ'αυτούς, που ορθώς έχει και βεβαιώνεται από τους Κανόνες των Ιερών Συνόδων, αυτό δεν πρέπει να μισούμε και να αποστρεφόμασθε, για να μην λανθάσουμε και αυτούς τους Κανόνες.

info:eu-repo/semantics/masterThesis
Postgraduate Thesis / Μεταπτυχιακή Εργασία

Baptism
Easter
Church
Founding words
Οικουμενική Σύνοδος
εκκλησία
Πρωτεία
Unleavened bread
Πάπας
Βάπτισμα
Πάσχα
Emanation
Pope
Canon
Κανόνας
Schism schismatical
Αζυμα
Priesthood
Ιερωσύνη
Ιδρυτικά λόγια
Ecumenical Synod
Σχίσμα-σχισματικοί
Precendence
Εκπόρευση

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (EL)
Aristotle University of Thessaloniki (EN)

Ελληνική γλώσσα
Αγγλική γλώσσα

2008
2009-06-21T21:00:00Z


Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Θεολογική Σχολή, Τμήμα Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας

This record is part of 'IKEE', the Institutional Repository of Aristotle University of Thessaloniki's Library and Information Centre found at http://ikee.lib.auth.gr. Unless otherwise stated above, the record metadata were created by and belong to Aristotle University of Thessaloniki Library, Greece and are made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). Unless otherwise stated in the record, the content and copyright of files and fulltext documents belong to their respective authors. Out-of-copyright content that was digitized, converted, processed, modified, etc by AUTh Library, is made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). You are kindly requested to make a reference to AUTh Library and the URL of the record containing the resource whenever you make use of this material.
info:eu-repo/semantics/openAccess



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.