Internet based education using adaptive hypermedia systems

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2008 (EL)
Εκπαίδευση βασισμένη στο διαδίκτυο με χρήση προσαρμοστικών συστημάτων υπερμέσων
Internet based education using adaptive hypermedia systems

Φιλιππίδης, Σταύρος Κ.

Object of the research is the capability of adaptable and adaptive hypermedia systems in education. Research questions include the adaptation of videos and images for learning. Students' acceptance of educational systems that use instructional video, adaptable instructional video, adaptable instructional images and adaptive instructional images using adaptation based on the sequential/global dimension of the Felder-Silverman learning style theory was studied. USE and ILS questionnaires were used. In all cases of adaptation, students found the method useful, easy to use, easy to learn and satisfying in rates of acceptance higher than 69%. The use of adaptation gives better results. Results of these studies can be used in the design of educational internet-based systems using adaptive hypermedia systems
Αντικείμενο έρευνας της διατριβής είναι οι δυνατότητες που παρέχουν τα προσαρμοζόμενα και προσαρμοστικά συστήματα υπερμέσων στην εκπαίδευση. Καταγράφηκαν ερευνητικά ερωτήματα σχετικά με την προσαρμογή των βίντεο και εικόνων εκμάθησης. Μελετήθηκε η αποδοχή από τους εκπαιδευόμενους συστημάτων που χρησιμοποιούν βίντεο εκμάθησης, προσαρμοζόμενο βίντεο εκμάθησης, προσαρμοζόμενες εικόνες εκμάθησης και προσαρμοστικές εικόνες εκμάθησης με προσαρμογή με βάση τη διάσταση ακολουθιακός/ολιστικός του μοντέλου μαθησιακών στυλ των Felder-Silverman. Χρησιμοποιήθηκαν τα ερωτηματολόγια USE και ILS. Σε όλες τις περιπτώσεις προσαρμογής οι μαθητές βρήκαν τη μέθοδο χρήσιμη, εύχρηστη, εύκολη στη μάθηση και ικανοποιητική σε ποσοστά αποδοχής μεγαλύτερα του 69%. Η χρήση της προσαρμογής δίνει καλύτερα αποτελέσματα. Προκύπτουν αρκετά συμπεράσματα για τη σχεδίαση εκπαιδευτικών συστημάτων βασισμένων στο διαδίκτυο με χρήση προσαρμοστικών συστημάτων υπερμέσων

PhD Thesis / Διδακτορική Διατριβή
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis

Adaptive hypermedia
Adaptive use of images
Προσαρμοστικά υπερμέσα
Computer-assisted instruction
Διδασκαλία με υπολογιστή
Educational technology
Προσαρμοστική χρήση βίντεο
Μαθησιακά στυλ
Adaptive use of video
Learning styles
Εκπαιδευτική τεχνολογία

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (EL)
Aristotle University of Thessaloniki (EN)

Ελληνική γλώσσα
Αγγλική γλώσσα

2008
2009-06-21T21:00:00Z


Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Σχολή Θετικών Επιστημών, Τμήμα Πληροφορικής

This record is part of 'IKEE', the Institutional Repository of Aristotle University of Thessaloniki's Library and Information Centre found at http://ikee.lib.auth.gr. Unless otherwise stated above, the record metadata were created by and belong to Aristotle University of Thessaloniki Library, Greece and are made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). Unless otherwise stated in the record, the content and copyright of files and fulltext documents belong to their respective authors. Out-of-copyright content that was digitized, converted, processed, modified, etc by AUTh Library, is made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). You are kindly requested to make a reference to AUTh Library and the URL of the record containing the resource whenever you make use of this material.
info:eu-repo/semantics/openAccess



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.