Encouragement of a coexistence group with adolescents of an ordinary school, adolescnets with special needs and students

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2008 (EL)
Εμψύχωση ομάδας συνύπαρξης εφήβων μαθητών σχολείου γενικής αγωγής, ειδικής αγωγής, και φοιτητών.Από τη συνάντηση στην επικοινωνία
Encouragement of a coexistence group with adolescents of an ordinary school, adolescnets with special needs and students

Κουπίδου, Σοφία Νικολάου

The main issue of this post-graduate dissertation is the encouragement of a group with adolescents with special needs, adolescents with no difficulty and students of University. The communication between the participators was accomplished through techniques of encouragement of non-directive intervention of M. Lobrot.
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι έφηβοι με ειδικές ανάγκες δεν αφορούν μόνο στις περιορισμένες δυνατότητές τους, αλλά επεκτείνονται και σε έναν ακόμη εξίσου σημαντικό τομέα, αυτόν της συνύπαρξης και αποδοχής από τους γύρω. Η κοινωνική τους ενσωμάτωση εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τον τρόπο που τους αντιμετωπίζει το περιβάλλον και που πηγάζει από τις προσωπικές εμπειρίες και τα βιώματα που «κουβαλάει» ο καθένας μας. Τα τελευταία χρόνια οι παραδοσιακές θεωρίες (Μπιχεβιορισμός, Εξελικτική Ψυχολογία) που ασχολούνται με το φαινόμενο της μάθησης και της προσωπικής ανάπτυξης τίθενται υπό αμφισβήτηση. Η προσοχή τώρα στρέφεται από μία μηχανιστική αντίληψη σε μία βιωματική και επικοινωνιακή προσέγγιση της μάθησης. Σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης εισάγονται έννοιες και πρακτικές όπως «βίωμα», «βιωματική εμπειρία» ή «βιωματική μάθηση» (Μπακιρτζής, «Το βίωμα και η σημασία του», προς δημοσίευση).Η βιωματική εκπαίδευση δεν είναι αποτελεί μια γνώση που αναπαράγεται βιβλιογραφικά. Οι δομικές αλλαγές της κοινωνίας και οι σύγχρονες απαιτήσεις της προϋποθέτουν την εφαρμογή εκπαιδευτικών αρχών και μεθόδων ενεργητικής μάθησης και προσωπικής ανάπτυξης που στοχεύουν στον κριτικό στοχασμό, στη δημιουργική διαχείριση των εμπειριών και στην αποτελεσματικότερη προσαρμογή του ατόμου στο κοινωνικό γίγνεσθαι. Η σχέση μεταξύ εκπαιδευτικού-εκπαιδευόμενου είναι αποτέλεσμα ανταλλαγής, επικοινωνίας, συνεργατικότητας και αποδοχής, που επηρεάζεται τόσο από εσωτερικούς παράγοντες (συναισθήματα), όσο και από εξωτερικούς παράγοντες (σχέσεις που αναπτύσσονται μεταξύ των μελών της ομάδας). Η στάση λοιπόν του εκπαιδευτικού δεν αποκτάται μέσα από τη στείρα μάθηση και τη γνώση θεωριών και μεθόδων αλλά μέσα από την εμπειρία και το βίωμα (Μπακιρτζής, 2002).Η μορφή της επικοινωνίας που αναπτύσσεται στα πλαίσια της παραπάνω σχέσης εξετάζεται μέσα από το πρίσμα της μη κατευθυντικής παρεμβατικότητας του Michel Lobrot και της γνησιότητας, της ενσυναίσθησης και της ανεπιφύλακτα θετικής αποδοχής του Carl Rogers. Οι μεθοδολογικές αρχές και τεχνικές της εμψύχωσης που εφαρμόστηκαν στη συγκεκριμένη έρευνα βασίζονται στη μεθοδολογική πρόταση του κ. Μπακιρτζή όπως αναφέρεται στο βιβλίο του «Επικοινωνία και Αγωγή» (2002).

info:eu-repo/semantics/masterThesis
Postgraduate Thesis / Μεταπτυχιακή Εργασία

Εμψύχωση
Group
Adolescence
Encouragement
Ειδική αγωγή
Εφηβεία
Ομάδα
Επικοινωνία
Coexistence
Special education
Συνύπαρξη
Communication

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (EL)
Aristotle University of Thessaloniki (EN)

2008
2009-06-21T21:00:00Z


Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Παιδαγωγική Σχολή, Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης

This record is part of 'IKEE', the Institutional Repository of Aristotle University of Thessaloniki's Library and Information Centre found at http://ikee.lib.auth.gr. Unless otherwise stated above, the record metadata were created by and belong to Aristotle University of Thessaloniki Library, Greece and are made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). Unless otherwise stated in the record, the content and copyright of files and fulltext documents belong to their respective authors. Out-of-copyright content that was digitized, converted, processed, modified, etc by AUTh Library, is made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). You are kindly requested to make a reference to AUTh Library and the URL of the record containing the resource whenever you make use of this material.
info:eu-repo/semantics/openAccess



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.