The development of first grade student's ability to comprehend and produce stories in oral and written form: an intervention

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2008 (EL)
Η ανάπτυξη της ικανότητας των παιδιών της πρώτης τάξης να κατανοούν και να παράγουν ιστορίες προφορικά και γραπτά: μια διδακτική παρέμβαση
The development of first grade student's ability to comprehend and produce stories in oral and written form: an intervention

Καρανταΐδου, Σταυρούλα Αντωνίου

Η έννοια του αναδυόμενου γραμματισμού εστιάζει στο ρόλο που παίζουν κοινωνικοί, πολιτισμικοί και γλωσσικοί παράγοντες στις πρώιμες εμπειρίες γραμματισμού των παιδιών. Τα είδη των γεγονότων γραμματισμού στο πλαίσιο της οικογένειας και του σχολείου έχουν αναδειχθεί ως ιδιαίτερα σημαντικά πεδία προς διερεύνηση. Στο πλαίσιο αυτό, έχει καταδειχθεί ότι η ανάγνωση και διαπραγμάτευση ιστοριών αποτελεί εκείνο το γεγονός γραμματισμού, το οποίο συνδέεται τόσο με την πρώιμη ανάπτυξη του προφορικού λόγου όσο και με την ύστερη σχολική επιτυχία. Η παρούσα έρευνα αποτελεί μελέτη περίπτωσης που αφορά σε ένα συγκεκριμένο τμήμα μαθητών και μαθητριών της πρώτης τάξης του Δημοτικού σχολείου. Στο τμήμα αυτό πραγματοποιήθηκε διδακτική παρέμβαση που είχε ως στόχο την ανάπτυξη των ικανοτήτων των μαθητών και μαθητριών τόσο ως προς την κατανόηση όσο και ως προς τη γραπτή και προφορική ανάκληση ιστοριών. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η βελτίωση που σημειώθηκε συνδέεται με την κοινωνική και πολιτισμική προέλευση των παιδιών. Επίσης αναδεικνύεται το είδος της αφηγηματικής γνώσης καθώς και οι στρατηγικές διαπραγμάτευσης που αναπτύχθηκαν κατά τη διάρκεια της παρέμβασης.
The concept of emergent literacy focuses on the role that social, culture and linguistic factors play in child's early literacy experience. The kinds of literacy events in family and school settings have emerged as extremely important fields for research. The reading and negotiation of stories is an identifiable literacy event which is linked with early spoken development and with later school success. The present research is a case study which refers to a class of first graders. An intervention took place in this class in order to promote students' ability to comprehend and recall stories in oral and written form. The results proved that the students' development is related to their social and cultural background. Also, the kind of narrative knowledge and the negotiation strategies which emerged during the intervention are presented.

info:eu-repo/semantics/masterThesis
Postgraduate Thesis / Μεταπτυχιακή Εργασία

Case study
Διδακτική παρέμβαση
Μελέτη περίπτωσης
Γεγονότα γραμματισμού
Ερευνα δράσης
Literacy events
Action research
Ιστορίες
Stories
Interrention
Emergent literacy
Αναδυόμενος γραμματισμός

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (EL)
Aristotle University of Thessaloniki (EN)

Ελληνική γλώσσα
Αγγλική γλώσσα

2008
2009-06-21T21:00:00Z


Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Παιδαγωγική Σχολή, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης

This record is part of 'IKEE', the Institutional Repository of Aristotle University of Thessaloniki's Library and Information Centre found at http://ikee.lib.auth.gr. Unless otherwise stated above, the record metadata were created by and belong to Aristotle University of Thessaloniki Library, Greece and are made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). Unless otherwise stated in the record, the content and copyright of files and fulltext documents belong to their respective authors. Out-of-copyright content that was digitized, converted, processed, modified, etc by AUTh Library, is made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). You are kindly requested to make a reference to AUTh Library and the URL of the record containing the resource whenever you make use of this material.
info:eu-repo/semantics/openAccess



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.