ICts and literacy education: the eTwinning case

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2008 (EL)
ΤµΠΕ και εκπαίδευση στο γραμματισμό: η περίπτωση του eTwinning
ICts and literacy education: the eTwinning case

Μπίνα, Ευδοκία Ευαγγέλου

Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται μια έρευνα του ευρωπαϊκού προ-γράμματος eTwinning και της εφαρμογής του από επτά ελληνικά σχολεία. Στό-χο της παρουσίασης αποτελεί η καταγραφή των πρακτικών γραμματισμού των μαθητών των συγκεκριμένων σχολείων, όπως αυτές διαμορφώνονται με τη χρή-ση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας κι Επικοινωνίας (ΤΠΕ). Με εργαλείο συλλογής των δεδομένων τις συνεντεύξεις από τους αρμόδιους εκπαιδευτικούς και την αξιοποίηση της γλωσσοδιδακτικής θεωρίας των Πολυγραμματισμών (Multiliteracies) για την ποιοτική ανάλυσή τους, προκύπτει μια σαφής εικόνα των μεθόδων εργασίας των ομάδων των σχολείων οι οποίες συνεργάζονταν με αντί-στοιχες του εξωτερικού. Από την έρευνα προκύπτει ότι στα πλαίσια του προ-γράμματος ο παραδοσιακός ρόλος των μαθητών και των καθηγητών μεταβάλλε-ται, εφαρμόζεται η ομαδοσυνεργατική μέθοδος και αξιοποιούνται πολλών ειδών πηγές για την υλοποίηση σχεδίων εργασίας (projects) με αποτέλεσμα την ε-μπλοκή των μαθητών με ποικίλες πρακτικές γραμματισμού.
The present dissertation presents a research about the European eT-winning project and its application by seven Greek schools. The aim of the study is to register the literacy practices, as they are formed by the Informa-tion and Communication Technologies (ICTs), in which the students of these schools participate. Using the interviews of the teachers as a tool for collect-ing data and developing Multiliteracies theory for the qualitative analysis of data, a clear perspective of the working methods that the school teams had during their cooperation with the teams of foreign schools is given. The study shows that within the eTwinning project the traditional role of teachers and students is transformed, the collaborative team work is applied and many sources of information are used in order to complete the projects. As a result, students are involved with many literacy practices.

info:eu-repo/semantics/masterThesis
Postgraduate Thesis / Μεταπτυχιακή Εργασία

Multiliteracies
Ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning
eTwinning
Γραμματισμός
ΤΠΕ (Τεχνολογίες Πληροφορίας κι Επικοινωνίας)
Πολυγραμματισμοί
Icts
Literacy

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (EL)
Aristotle University of Thessaloniki (EN)

2008
2009-06-21T21:00:00Z


Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Φιλοσοφική Σχολή, Τμήμα Φιλολογίας

This record is part of 'IKEE', the Institutional Repository of Aristotle University of Thessaloniki's Library and Information Centre found at http://ikee.lib.auth.gr. Unless otherwise stated above, the record metadata were created by and belong to Aristotle University of Thessaloniki Library, Greece and are made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). Unless otherwise stated in the record, the content and copyright of files and fulltext documents belong to their respective authors. Out-of-copyright content that was digitized, converted, processed, modified, etc by AUTh Library, is made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). You are kindly requested to make a reference to AUTh Library and the URL of the record containing the resource whenever you make use of this material.
info:eu-repo/semantics/openAccess



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.