Integration of intelligent agents in e-learning platform

 
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2008 (EN)
Ενσωμάτωση ευφυών πρακτόρων σε πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης
Integration of intelligent agents in e-learning platform

Τόλιου, Μελπομένη Σωτηρίου

The main goal of this thesis is the design, the development and the integration of intelligent agents in an open source platform of distant learning for the support of the following services:1. Motivation\encouragement of students΅¦ participation2. Improvement of students skills through advices3. Motivation of collaboration between the studentsThe integration of intelligent agents in an open source platform of e-education was completed in a sequence of different stages. The goals and conclusions of these stages are described below: Stage 0: The goal of this stage was to clarify what is the intelligent pedagogical agent and how he can improve the learning and teaching process in the distant learning. The outcome of this stage was that there is not a mutual acceptable definition of ΅¥the intelligent pedagogical agent. Therefore, it was specified the definition for this thesis. Stage 1: The goal of this stage was to make an overview of attempts in integration of intelligent agents in e-education platforms. There has been studied a lot of such cases and there was described six of them. The outcome of this stage was that the Moodle is the only open source course management system that has integrated intelligent pedagogical agent for the facilitation of learning and evaluation process. Stage 2: The goal of this stage was to study technologies for developing multi-agents systems. The outcome of this stage was that there are a lot such technologies that allow the programmers to create agents able to communicate via the internet. However, those technologies are appropriate for development of complicated applications and for that reason they didnt used for the present thesis Stage 3: The goal of this stage was to choose an e-learning platform, on which the intelligent agents of this assignment would be integrated. Moodle was the learning management system that was finally chosen based on the conclusions of stage1 and the fact that it is often used in the distant learning. Stage 4: The goal of this stage was to choose the technology with which the agents of this thesis will be implemented. Considering stages 2, 3 and that the Moodle is developed with Php language, Php technology was chosen. Moreover, scripting programming language Javascript was occasionally considered necessary and was used. Stage 5: The goal of this stage was the design of various operations that the agents of this thesis would probably perform on the platform that was chosen on stage 4. The outcome of this stage was the analytical description of 19 different agent operations for the open source e-learning platform, Moodle. Stage 6: The goal of this stage was the development and integration of intelligent agents in the platform that was chosen on stage 3. The outcome of this stage was the implementation of 9 different agent operations, which was described on stage 4, for the Moode learning management system Stage 7: The goal of the last stage was to propose some agent services for being integrated in Moodle, in order to improve the given learning and assessment process. It was proposed the 10 operations which were analytical described on stage 5 and not implemented on stage 6.
Αντικείμενο της εργασίας είναι ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη και η ενσωμάτωσή ευφυών πρακτόρων σε μια ανοιχτού κώδικα πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης για την υποστήριξη των παρακάτω υπηρεσιών 1. Υποκίνηση/ενθάρρυνση της συμμετοχής των μαθητών2. Αναβάθμιση των δεξιοτήτων των μαθητών μέσω συμβουλών3. Υποκίνηση της συνεργασίας μεταξύ των μαθητώνΗ ενσωμάτωσή ευφυών πρακτόρων σε μια ανοιχτού κώδικα πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης δομήθηκε πάνω σε μια ακολουθία σταδίων, ο στόχος και τα αποτελέσματα των οποίων περιγράφονται παρακάτω: Στάδιο 0: Στόχος του σταδίου αυτού ήταν να διευκρινιστεί τι είναι ο ‘ευφυής παιδαγωγικός πράκτορας’ και πως αυτός μπορεί να βελτιώσει τη διαδικασία της μάθησης και της διδασκαλίας στην εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση. Το στάδιο κατέληξε στο συμπέρασμα ότι δεν υπάρχει κοινά αποδεκτός ορισμός του ‘ευφυούς παιδαγωγικού πράκτορα’ επομένως καθορίστηκε ο ορισμός του για την παρούσα εργασία. Στάδιο 1: Στόχος του σταδίου αυτού ήταν να γίνει ανασκόπηση προσπαθειών ενσωμάτωσης ευφυών πρακτόρων σε πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης. Μελετήθηκαν πολλές περιπτώσεις και περιγράφονται οι έξι από αυτές. Το συμπέρασμα που προέκυψε ήταν ότι το Moodle είναι το μόνο ανοιχτού κώδικα σύστημα διαχείρισης μαθημάτων, στο οποίο βρέθηκε ότι ενσωματώθηκε ευφυής παιδαγωγικός πράκτορας ώστε να διευκολυνθεί η διαδικασία της μάθησης και της αξιολόγησης των μαθητών. Στάδιο 2: Στόχος του σταδίου αυτού ήταν να γίνει έρευνα των τεχνολογιών ανάπτυξης πολύ-πρακτορικών συστημάτων (multi-agent systems). Το συμπέρασμα που προέκυψε ήταν ότι υπάρχουν αρκετές σχετικές τεχνολογίες οι οποίες επιτρέπουν τους προγραμματιστές να δημιουργούν πράκτορες που είναι ικανοί να επικοινωνούν διαμέσου του Διαδικτύου. Οι τεχνολογίες αυτές όμως είναι κατάλληλες για την ανάπτυξη πολύπλοκων εφαρμογών, γι΄ αυτό τον λόγο δεν χρησιμοποιήθηκαν στην παρούσα εργασία. Στάδιο 3: Στόχος του σταδίου αυτού ήταν να γίνει η επιλογή της πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης, στην οποία θα ενσωματωθούν οι ευφυής πράκτορες της εργασίας. Το Moodle ήταν το σύστημα διαχείρισης μάθησης το οποίο επιλέχθηκε με βάση τα συμπεράσματα του σταδίου 1 και το γεγονός ότι χρησιμοποιείται πολύ συχνά στην εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση. Στάδιο 4: Στόχος του σταδίου αυτού ήταν να γίνει επιλογή της τεχνολογίας με την οποία θα υλοποιηθούν οι πράκτορες της εργασίας. Λαμβάνοντας υπόψη τα στάδια 2, 3 και ότι το Moodle είναι γραμμένο σε γλώσσα Php επιλέχθηκε η php τεχνολογία. Επιπλέον σε ορισμένες περιπτώσεις κρίθηκε αναγκαίο και χρησιμοποιήθηκε η scripting γλώσσα προγραμματισμού Javascript Στάδιο 5: Στόχος του σταδίου αυτού ήταν ο σχεδιασμός διάφορων λειτουργιών που πιθανά θα εκτελούν οι πράκτορες της εργασίας στην πλατφόρμα που επιλέχθηκε στο στάδιο 4. Αποτέλεσμα αυτού του σταδίου ήταν η αναλυτική περιγραφή 19 διαφορετικών λειτουργιών πράκτορα για την ανοιχτού κώδικα πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης Moodle. Στάδιο 6: Στόχος του σταδίου αυτού ήταν η υλοποίηση και η ενσωμάτωση ευφυών πρακτόρων στην πλατφόρμα που επιλέχθηκε στο στάδιο 3. Αποτέλεσμα του σταδίου αυτού ήταν η υλοποίηση 9 διαφορετικών λειτουργιών πράκτορα, που περιγράφτηκαν στο στάδιο 4, για το σύστημα διαχείρισης μάθησης Moodle. Στάδιο 7: Στόχος του τελευταίου σταδίου ήταν να προταθούν πιθανές λειτουργίες πράκτορα που θα ενσωματωθούν στο Moodle προκειμένου να βελτιωθεί η διαδικασία της μάθησης και της αξιολόγησης που παρέχει Προτάθηκαν οι 10 λειτουργίες οι οποίες περιγράφηκαν αναλυτικά στο στάδιο 5 και δεν υλοποιήθηκαν στο στάδιο 6.

info:eu-repo/semantics/masterThesis
Postgraduate Thesis / Μεταπτυχιακή Εργασία

Παιδαγωγικοί πράκτορες
Distant learning
E-learning
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Moodle
Συνεργασία
Πλατφόρμα ανοιχτού κώδικα
Ηλεκτρονική μάθηση
Open source platform
Pedagogical agents
Ευφυείς πράκτορες
Collaboration
Intelligent agents

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (EL)
Aristotle University of Thessaloniki (EN)

Greek
English

2008
2009-06-21T21:00:00Z


Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Σχολή Θετικών Επιστημών, Τμήμα Πληροφορικής

This record is part of 'IKEE', the Institutional Repository of Aristotle University of Thessaloniki's Library and Information Centre found at http://ikee.lib.auth.gr. Unless otherwise stated above, the record metadata were created by and belong to Aristotle University of Thessaloniki Library, Greece and are made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). Unless otherwise stated in the record, the content and copyright of files and fulltext documents belong to their respective authors. Out-of-copyright content that was digitized, converted, processed, modified, etc by AUTh Library, is made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). You are kindly requested to make a reference to AUTh Library and the URL of the record containing the resource whenever you make use of this material.
info:eu-repo/semantics/openAccess



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)