Education for the development of a culture of peace: an action research in an elementary school and the development of a curriculum with the subject Albania and Albanian men and women

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2008 (EL)
Εκπαίδευση για τη δημιουργία ενός πολιτισμού ειρήνης: μια έρευνα δράσης σε δημοτικό σχολείο και η ανάπτυξη ενός προγράμματος διδασκαλίας με θέμα "η Αλβανία και οι αλβανοί-ίδες"
Education for the development of a culture of peace: an action research in an elementary school and the development of a curriculum with the subject Albania and Albanian men and women

Δαρβούδη, Καλλιόπη Μόσχου

Positive peace, the absence of any kind of structural violence and the building of a culture of peace are basic prerequisites for a peaceful and creative co-existence of people with different national and cultural background. Stereotypes and prejudices against social, national and cultural "others" play a basic role for the issue of structural violence. Education is an extremely important factor for the development of a culture of peace. This MA thesis with the title "Education for the development of a culture of peace: An action research in an Elementary School and the development of a curriculum with the subject 'Albania and Albanian men and women'" has as a theoretical background the theory of Peace Education and the theory of Social Psychology, and specifically its theory about stereotypes and prejudices. The main scope of this research, which bears the features of an action research, was to trace the existence of negative stereotypes and prejudices against Albanian men and women in male and female students, who attend the final classes of an Elementary School. Furthermore, basic aim of the research was to show the ways for the decrease of these stereotypes and prejudices through education and the application of a curriculum, with educational goals and contents relevant to the central issue.
Η θετική ειρήνη και η απουσία κάθε μορφής έμμεσης- δομικής βίας, καθώς και η ανάπτυξη ενός πολιτισμού της ειρήνης αποτελούν βασική προϋπόθεση για την ειρηνική και δημιουργική συνύπαρξη ανθρώπων με διαφορετικά εθνικά και πολιτισμικά χαρακτηριστικά. Κεντρικό ρόλο στο ζήτημα της έμμεσης- δομικής βίας έχουν τα στερεότυπα και οι προκαταλήψεις για τους κοινωνικούς, εθνικούς και πολιτισμικούς «άλλους». Στη δημιουργία ενός πολιτισμού της ειρήνης ιδιαίτερα σημαντικός είναι ο ρόλος της Εκπαίδευσης, καθώς αποτελεί βασικό κοινωνικοποιητικό παράγοντα των σύγχρονων κοινωνιών. Αντλώντας τα θεωρητικά της ερείσματα από την Παιδαγωγική της ειρήνης και τη θεωρία περί στερεοτύπων και προκαταλήψεων, στο πλαίσιο της Κοινωνικής Ψυχολογίας, η εργασία με θέμα «Εκπαίδευση για τη δημιουργία ενός πολιτισμού ειρήνης: Μια έρευνα δράσης σε Δημοτικό σχολείο και η ανάπτυξη ενός προγράμματος διδασκαλίας με θέμα "H Αλβανία και οι Αλβανοί/-ίδες"», έχει ως βασικό στόχο να διερευνήσει εάν υπάρχουν αρνητικά στερεότυπα και προκαταλήψεις σε μαθητές και μαθήτριες των τελευταίων τάξεων ενός Δημοτικού Σχολείου για τους Αλβανούς και τις Αλβανίδες και εάν είναι δυνατό αυτά να αποδυναμωθούν μέσω της εκπαίδευσης και συγκεκριμένα μέσα από την εφαρμογή ενός προγράμματος διδασκαλίας, με σχετική στοχοθεσία και περιεχόμενα μάθησης, καθώς και με διαφοροποιημένη σχολική εργασία. Βασικός σκοπός της παρέμβασης, η οποία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο μιας έρευνας δράσης, είναι να μειωθούν και να αποδυναμωθούν οι αρνητικές απόψεις των παιδιών για τους Αλβανούς και τις Αλβανίδες, με απώτερο στόχο να διάκεινται θετικότερα απέναντί τους.

info:eu-repo/semantics/masterThesis
Postgraduate Thesis / Μεταπτυχιακή Εργασία

Παιδαγωγική της Ειρήνης
Culture of peace
Students believes about albanian men and women
Dicrease of stereotypes and prejudices
Ερευνα δράσης
Action research
Peace education
Εκπαίδευση για την Ειρήνη
Απόψεις μαθητών/τριών για τους τις Αλβανούς/ιδες
Πολιτισμός ειρήνης
Αποδυνάμωση στερεοτύπων και προκαταλήψεων

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (EL)
Aristotle University of Thessaloniki (EN)

Ελληνική γλώσσα
Αγγλική γλώσσα

2008
2009-06-21T21:00:00Z


Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Φιλοσοφική Σχολή, Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής

This record is part of 'IKEE', the Institutional Repository of Aristotle University of Thessaloniki's Library and Information Centre found at http://ikee.lib.auth.gr. Unless otherwise stated above, the record metadata were created by and belong to Aristotle University of Thessaloniki Library, Greece and are made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). Unless otherwise stated in the record, the content and copyright of files and fulltext documents belong to their respective authors. Out-of-copyright content that was digitized, converted, processed, modified, etc by AUTh Library, is made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). You are kindly requested to make a reference to AUTh Library and the URL of the record containing the resource whenever you make use of this material.
info:eu-repo/semantics/openAccess



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.