International approaches to language teaching and spanish language teaching books of the first grade of the secondary education

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2008 (EL)
Διεθνείς γλωσσοδιδακτικές αντιλήψεις σε ισπανικά εγχειρίδια διδασκαλίας της γλώσσας. Ανάλυση στα βιβλία της Α' γυμνασίου
International approaches to language teaching and spanish language teaching books of the first grade of the secondary education

Αναστασίου, Αικατερίνη Ιωάννη

The present study examines the way and the extent to which the approaches to language teaching that prevailed in the international bibliography during the last decades have affected language teaching in Spain. The research focuses on the first grade of the secondary education. Specifically, there are being intro-duced the basic principles of the following approaches: traditional approach, whole language approach, process writing, language awareness, communicative ap-proach, genre-based literacy and other text-based approaches, critical literacy, mul-tiliteracies and cumulative approach. Also, there is a brief presentacion of the ten-dencies that prevailed during the last decades in literature teaching, as in Spain the courses of language and literature are integrated. As research tool is being used the method of quantitative analysis. The research shows that, indeed, lan-guage teaching in Spain has been influenced by the international processes, at least to a degree. However, these approaches are not adopted «uncut», but they have been mixed together and have adapted to spanish reality, in order to cover the neccessities of the local community.
Η παρούσα εργασία μελετά τον τρόπο και το βαθμό επίδρασης των γλωσσοδιδακτικών προσεγγίσεων που κυριάρχησαν στη διεθνή βιβλιογρα-φία κατά τις τελευταίες δεκαετίες στη διδασκαλία της γλώσσας στην Ισπα-νία. Η έρευνα επικεντρώνεται στην πρώτη τάξη της δευτεροβάθμιας εκπαί-δευσης. Συγκεκριμένα, παρουσιάζονται οι βασικότερες αρχές των ακόλου-θων προσεγγίσεων: της παραδοσιακής οπτικής, του κινήματος της ολικής γλώσσας, του γραψίματος ως διαδικασίας, της γλωσσικής επίγνωσης, της ε-πικοινωνιακής αντίληψης, της παιδαγωγικής του γραμματισμού με βάση τα κειμενικά είδη και άλλων εκδοχών της κειμενοκεντρικής αντίληψης, του κρι-τικού γραμματισμού, των πολυγραμματισμών και της αθροιστικής λογικής. Επίσης, γίνεται μία σύντομη ανασκόπηση των τάσεων που επικράτησαν τα τελευταία χρόνια στη διδασκαλία της λογοτεχνίας, καθώς στην Ισπανία το γλωσσικό μάθημα και το μάθημα της λογοτεχνίας είναι ενοποιημένα. Ως ερευνητικό εργαλείο επιλέχθηκε η μέθοδος της ποιοτικής ανάλυσης. Από την έρευνα προέκυψε ότι, πράγματι, η διδασκαλία της γλώσσας στην Ισπα-νία έχει επηρεαστεί ως ένα βαθμό από τις διεθνείς εξελίξεις. Ωστόσο, οι διάφορες προσεγγίσεις δεν έχουν υιοθετηθεί αυτούσιες, αλλά έχουν ανα-μειχθεί μεταξύ τους και έχουν προσαρμοστεί στην ισπανική πραγματικότη-τα, προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας.

info:eu-repo/semantics/masterThesis
Postgraduate Thesis / Μεταπτυχιακή Εργασία

Γλωσσοδιδακτικές προσεγγίσεις
Λογοτεχνία
Approaches to language teaching
Literature
Διδασκαλία της γλώσσας
Secondary education
Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Ισπανία
Ποιοτική ανάλυση
Spain
Quantitative analysis

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (EL)
Aristotle University of Thessaloniki (EN)

Ελληνική γλώσσα
Αγγλική γλώσσα

2008
2009-06-21T21:00:00Z


Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Φιλοσοφική Σχολή, Τμήμα Φιλολογίας

This record is part of 'IKEE', the Institutional Repository of Aristotle University of Thessaloniki's Library and Information Centre found at http://ikee.lib.auth.gr. Unless otherwise stated above, the record metadata were created by and belong to Aristotle University of Thessaloniki Library, Greece and are made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). Unless otherwise stated in the record, the content and copyright of files and fulltext documents belong to their respective authors. Out-of-copyright content that was digitized, converted, processed, modified, etc by AUTh Library, is made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). You are kindly requested to make a reference to AUTh Library and the URL of the record containing the resource whenever you make use of this material.
info:eu-repo/semantics/openAccess



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.