Information and communication technologies in Greek compalsory education: the evaluation and analysis of educational software for the language teaching subject

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2009 (EL)
Informations und kommunikationstechnologien in der griechischen obligatorischen Bildund: bewertung und analyse vom bildungssoftware fur den Sprachunterricht
Οι τεχνολογίες της πληροφορίας και της επικοινωνίας στην ελληνική υποχρεωτική εκπαίδευση: η αξιολόγηση και η ανάλυση εκπαιδευτικού λογισμικού για το γλωσσικό μάθημα
Information and communication technologies in Greek compalsory education: the evaluation and analysis of educational software for the language teaching subject

Μπουραντάς, Οθωνας Α.

Η έρευνα που παρουσιάζω στο πλαίσιο της παρούσας διδακτορικής διατριβής εντάσσεται στο πλαίσιο των ερευνών με αντικείμενο τις προδιαγραφές της διδασκαλίας, εν γένει, και τις "ΤΠΕ στην Εκπαίδευση" ειδικότερα. Σκοπό της έρευνας αποτέλεσαν η αξιολόγηση και η ανάλυση τριών τίτλων εκπαιδευτικού λογισμικού για την υποστήριξη της διδασκαλίας του γλωσσικού μαθήματος στην υποχρεωτική εκπαίδευση. Τα λογισμικά αυτά αξιολόγησα και ανέλυσα από τεχνολογική και τεχνική, ψυχολογική και παιδαγωγική, γλωσσοδιδακτική και κοινωνιογλωσσολογική, καθώς και από κοινωνιολογική άποψη και παράλληλα, συνέκρινα το περιεχόμενό τους. Επιπροσθέτως, επιχείρησα να διερευνήσω την περιρρέουσα ατμόσφαιρα παραγωγής τους. Οσον αφορά στη μεθοδολογία της έρευνας, εφάρμοσα ένα μεθοδολογικό "παράδειγμα" αξιολόγησης και ανάλυσης του υπό έρευνα υλικού, το οποίο συνιστά μια σύνθεση παραδειγμάτων της ποιοτικής ανάλυσης περιεχομένου, της ερμηνευτικής μεθόδου, καθώς και δύο "κριτικών" παραδειγμάτων ανάλυσης του λόγου των κειμένων των λογισμικών και της εικονογράφησής της. Η έρευνα κατέδειξε πως τα λογισμικά διαθέτουνμη υψηλής ποιότητας πολυμεσικά στοιχεία και σχεδίαση, είναι συμπεριφορικού τύπου, εξυπηρετούν κυρίως την εξατομικευμένη και παραγωγική διδασκαλία, διδάσκουν τη "ρυθμισμένη/επίσημη" γλώσσα, αναπαράγουν στερεότυπες αντιλήψεις για τη γλώσσα και την ιστορία της και το περιεχόμενό τους συμβάλλει στην "κατασκευή" μιας "κλειστής" εθνικής ταυτότητας.
In this study I present the aim, the process and the results of my research that is the qualitative evaluation and content analysis of educational software, specifically of three multimedic titles, that support the Modern Greek language teaching. I evaluate and analyze four dimensions of the multimedic titles (technological and graphical, educational and psychological, language-didactical and sociolinguistic, sociological) applying two methodological paradigms of Qualitative Content Analysis, Hermeneutics, Siegffried Jager's paradigm of Critical Discourse Analysis and the "Grammar" of Visual Design that has been proposed by Gunther Uress and Theo van Ceenwen. My research shows that the technological and graphical characteristics of multimedic titles are not of high quality. The multimedic serve the individualized learning, their content is based on behavioral learning theories, they teach the standard/formal Modern Greek language and they reproduce prejudices and stereotypes about the Greek language, history and culture.

PhD Thesis / Διδακτορική Διατριβή
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis

Education, Computer programs
ΤΠΕ στην εκπαίδευση
Αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού
Ανάλυση εκπαιδευτικού λογισμικού
Εκπαίδευση, Προγράμματα Ηλεκτρονικών Υπολογιστών
Educational technology
Evaluation of educational software
ICTs in modern greek language teaching
ICTs in education
Εκπαιδευτική τεχνολογία
ΤΠΕ στη γλωσσική διδασκαλία
Analysis of educational software

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (EL)
Aristotle University of Thessaloniki (EN)

Ελληνική γλώσσα
Αγγλική γλώσσα

2009
2009-06-21T21:00:00Z


Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Φιλοσοφική Σχολή, Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής

This record is part of 'IKEE', the Institutional Repository of Aristotle University of Thessaloniki's Library and Information Centre found at http://ikee.lib.auth.gr. Unless otherwise stated above, the record metadata were created by and belong to Aristotle University of Thessaloniki Library, Greece and are made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). Unless otherwise stated in the record, the content and copyright of files and fulltext documents belong to their respective authors. Out-of-copyright content that was digitized, converted, processed, modified, etc by AUTh Library, is made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). You are kindly requested to make a reference to AUTh Library and the URL of the record containing the resource whenever you make use of this material.
info:eu-repo/semantics/openAccess



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.