Social interaction between sighted and visual impaired teenagers in public school

 
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2008 (EN)
Κοινωνική αλληλεπίδραση ανάμεσα σε βλέποντες και μη βλέποντες εφήβους στο γενικό σχολείο
Social interaction between sighted and visual impaired teenagers in public school

Γκαρλή, Ελευθερία Βασιλείου

During the last years a lot of efforts are being done for the social integration of the children with special needs in the public schools. An increasing number of countries has accepted the principles of integration according to which public school is aknoledged that it should be the first choice oc very child, even for those with visual impairements. This is a very important issue because most of children and adolescents with visual impairements remain isolated and face problems in social interaction with their sighted peers
Τα τελευταία χρόνια γίνονται πολλές προσπάθειες για την κοινωνική ένταξη των παιδιών με ειδικές ανάγκες στο γενικό σχολείο, καθώς ένας αυξανόμενος αριθμός χωρών έχει αποδεχθεί τις αρχές της ένταξης σύμφωνα με τις οποίες αναγνωρίζεται ότι το γενικό σχολείο θα πρέπει να είναι η πρώτη επιλογή για το κάθε παιδί. Τα παιδιά με ανεπάρκειες όρασης, γίνονται δέκτες των προσπαθειών αυτών. Η αποτελεσματικότητά τους όμως εξαρτάται από τις γνώσεις που διαθέτουν όσοι ασχολούνται με την αγωγή των παιδιών και των εφήβων με ανεπάρκειες όρασης, για τις γνωστικές τους ικανότητες αλλά και την κοινωνική και συναισθηματική κατάσταση των τελευταίων. Το ζήτημα αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό καθώς έχει διαπιστωθεί ότι τις περισσότερες φορές τα παιδιά και οι έφηβοι με ανεπάρκειες όρασης παραμένουν απομονωμένοι και αντιμετωπίζουν προβλήματα στην κοινωνική αλληλεπίδραση με τους βλέποντες συμμαθητές τους

info:eu-repo/semantics/masterThesis
Postgraduate Thesis / Μεταπτυχιακή Εργασία

Κοινωνική αλληλεπίδραση
Γνωστική ανάπτυξη
Συναισθηματική ανάπτυξη
Social interaction
Απομάκρυνση
Τύφλωση
Blindness
Κοινωνικές δεξιότητες
Isolation
Cognitive development
Social skills
Emotional development

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (EL)
Aristotle University of Thessaloniki (EN)

2008
2009-06-21T21:00:00Z


Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Φιλοσοφική Σχολή, Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής

This record is part of 'IKEE', the Institutional Repository of Aristotle University of Thessaloniki's Library and Information Centre found at http://ikee.lib.auth.gr. Unless otherwise stated above, the record metadata were created by and belong to Aristotle University of Thessaloniki Library, Greece and are made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). Unless otherwise stated in the record, the content and copyright of files and fulltext documents belong to their respective authors. Out-of-copyright content that was digitized, converted, processed, modified, etc by AUTh Library, is made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). You are kindly requested to make a reference to AUTh Library and the URL of the record containing the resource whenever you make use of this material.
info:eu-repo/semantics/openAccess



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)