Structure abd functioning f the greek school in the area of Eastern Thrace during the Ottoman occupation (1352-1922): the ideological content of the provided education

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2008 (EL)
Δομή και λειτουργία του Ελληνικού Σχολείου στην Ανατολική Θράκη κατά την περίοδο της Οθωμανοκρατίας (1352-1922): το ιδεολογικό υπόβαθρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας
Structure abd functioning f the greek school in the area of Eastern Thrace during the Ottoman occupation (1352-1922): the ideological content of the provided education

Δρούγκα, Κλεονίκη Α.

Στην ερμηνεία επιχειρείται μια αολοκληρωμένη εξέταση και μια εμπεριστατωμένη έρευνα για την ελληνική εκπαιδευτική έρευνα για την ελληνική εκπαιδευτική διαδικασία σ'έναν εξαιρετικά ευαίσθητο γεωγραφικό χώρο, την Ανατολική Θράκη σε μια χρονική έκταση 5,5 περίπου αιώνων. Μέσα από τους φορείς παραχής της εκπαίδευσης στον ελληνισμό της περιοχής, που άλλοτε ενεργοποιούσαν την εκπαιδευτική δράση κι άλλοτε την αποξένωναν, διαπιστώνεται μία προσπάθεια δοαμόρφωσης του ιδεολογικού της περιεχομένου το οποίο ήταν ανάλογο με την ιδεολογία που εκείνοι ενστερνίζονταν. Παράλληλα, μελετώνται τα διδακτικά εγχειρίδια του ιστορικού αρχεία της Φ.Σ.Α. που αντανακλούν διαφορετικές προσεγγίσεις στην εκπαιδευτική δράση και τους εκάστοτε στόχους της
This doctoral aims to map out the effects that Greeks made in the educational field throughout the period of the Ottoman rule (1352-1922) in a historically delicate area, Eastern Thrace. There where times that people concerned with education regenerated greek education, enriched its content or financed greek institutions and smaller schools but there where also times of fearness and educational interception. The ideology which structured greek education can be seen in the educational books published both in Konstantinople and in Athens

PhD Thesis / Διδακτορική Διατριβή
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis

Structure of education
Ottoman rule
Διδακτικά εγχειρίδια
Schools, GreekHistory, History, Turkey
Ιδεολογικό υπόβαθρο
Εκπαιδευτική διαδικασία
Ideological content
Functional of education
Σχολεία, Ελληνικά, Ιστορία, Τουρκία
Ελληνικό σχολείο

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (EL)
Aristotle University of Thessaloniki (EN)

Ελληνική γλώσσα
Αγγλική γλώσσα

2008
2009-07-10T10:00:55Z


Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Παιδαγωγική Σχολή, Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης

This record is part of 'IKEE', the Institutional Repository of Aristotle University of Thessaloniki's Library and Information Centre found at http://ikee.lib.auth.gr. Unless otherwise stated above, the record metadata were created by and belong to Aristotle University of Thessaloniki Library, Greece and are made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). Unless otherwise stated in the record, the content and copyright of files and fulltext documents belong to their respective authors. Out-of-copyright content that was digitized, converted, processed, modified, etc by AUTh Library, is made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). You are kindly requested to make a reference to AUTh Library and the URL of the record containing the resource whenever you make use of this material.
info:eu-repo/semantics/openAccess



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.