Students perceptions about the phenomenon of school bullging: Personal characteristics of victims and bullies

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2008 (EL)
Οι αντιλήψεις μαθητών/μαθητριών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για το φαινόμενο του εκφοβισμού στο σχολείο: χαρακτηριστικά του θύματος και του δράστη
Students perceptions about the phenomenon of school bullging: Personal characteristics of victims and bullies

Καλατή, Βασιλική Ιωάννη

Στόχος της παρούσας έρευνας είναι να διερευνήσει σε δείγμα Ελλήνων μαθητών και Ελληνίδων μαθητριών (Ν=214) της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης τις πεποιθήσεις τους για τα χαρακτηριστικά του δράστη και του θύματος του σχολικού εκφοβισμού. Σημαντικό ποσοστό των μαθητών και μαθητριών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δηλώνει ότι ο δράστης του σχολικού εκφοβισμού είναι συνήθως ένα αγόρι, με χαμηλή ακαδημαϊκή επίδοση και ενοχλητική συμπεριφορά προς τους συνομηλίκους του. Από την άλλη μεριά μαθήτριες και μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σκιαγραφούν το θύμα του σχολικού εκφοβισμού ως κορίτσι με υψηλή ακαδημαϊκή επίδοση. Επιπλέον, σύμφωνα με τις αντιλήψεις μαθητών και μαθητριών της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης η εκδήλωση του σχολικού εκφοβισμού αλλά και η θυματοποίηση συνδέονται με τη διαφορετική καταγωγή ανάμεσα στο θύμα και στο δράστη. Επιπλέον, στα πλαίσια της παρούσας έρευνας διερευνώνται οι αντιδράσεις των θυμάτων σε καταστάσεις σχολικού εκφοβισμού καθώς και η επίδραση των παραγόντων της ηλικίας, του φύλου και της σχολικής επίδοσης στη διαμόρφωση των αντιλήψεων μαθητών και μαθητριών για τα χαρακτηριστικά του σχολικού εκφοβισμού, του δράστη και των θυμάτων.
The present study aims to investigate the perceptions of Greek students (boys and girls), (N=214) of primary and secondary education about individual and personal characteristics of bullies and victims of school bullying. Significant proportion of boys and girls of Primary and Secondary Education outlined bullies as boys with low academic performance and provocative behavior. On the other hand the victims of school bullying were outlined as girls with high academic performance. Moreover, according to the perceptions of secondary students, ethnicity is related to victimization and appearance of school bullying. The study also investigates how victims react to bullying situations and further more examines the effect of age, gender and academic performance to the formation of student’s beliefs about the phenomenon of school bullying and the characteristics of bullies and victims.

info:eu-repo/semantics/masterThesis
Postgraduate Thesis / Μεταπτυχιακή Εργασία

Σχολική επίδοση
Bullying
Reactions to bullying situations
Ηλικία
Ethnicity
Εκφοβισμός
Academic performance
Αντιδράσεις (σε καταστάσεις σχολικού εκφοβισμού)
Εθνικότητα
Gender
Φύλο
Age

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (EL)
Aristotle University of Thessaloniki (EN)

2008
2009-09-01T08:29:29Z


Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών, Παιδαγωγική ισότητας δύο φύλων

This record is part of 'IKEE', the Institutional Repository of Aristotle University of Thessaloniki's Library and Information Centre found at http://ikee.lib.auth.gr. Unless otherwise stated above, the record metadata were created by and belong to Aristotle University of Thessaloniki Library, Greece and are made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). Unless otherwise stated in the record, the content and copyright of files and fulltext documents belong to their respective authors. Out-of-copyright content that was digitized, converted, processed, modified, etc by AUTh Library, is made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). You are kindly requested to make a reference to AUTh Library and the URL of the record containing the resource whenever you make use of this material.
info:eu-repo/semantics/openAccess



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.