The relationship of PE teacher perceived autonomy support with changes in students’ basic psychological needs

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2008 (EL)
Η Αντίληψη για Υποστήριξη της Αυτονομίας στο Μάθημα της Φυσικής Αγωγής και η Σχέση της με τις Αλλαγές στις Βασικές Ψυχολογικές Ανάγκες των Μαθητών
The relationship of PE teacher perceived autonomy support with changes in students’ basic psychological needs

Μπαλτατζή, Παναγιώτα Ηλία

Στην παρούσα έρευνα, η οποία στηρίχτηκε στη θεωρία του Αυτοκαθορισμού (Deci & Ryan, 2000) εξετάστηκε η σχέση μεταξύ της υποστήριξης της αυτονομίας που παρέχει ο δάσκαλος της φυσικής αγωγής στους μαθητές και της αλλαγής στο βαθμό ικανοποίησης των βασικών ψυχολογικών αναγκών (αυτονομία, αποτελεσματικότητα, κοινωνικές σχέσεις) από την αρχή προς το τέλος ενός σχολικού τριμήνου. Σκοπός της έρευνας ήταν να εξετάσει τη σχέση της αντίληψης της υποστήριξης της αυτονομίας των μαθητών από τον καθηγητή φυσικής αγωγής, με τις διαχρονικές αλλαγές στην ικανοποίηση των βασικών ψυχολογικών αναγκών των μαθητών στη διάρκεια ενός σχολικού τριμήνου σε μαθητές και μαθήτριες του γυμνασίου.Στην έρευνα συμμετείχαν 248 μαθητές και μαθήτριες γυμνασίου, ηλικίας 12-15 ετών. Oι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν στην αρχή του Β΄ τριμήνου ερωτηματολόγιο για τις ψυχολογικές ανάγκες και στο τέλος του Β΄ τριμήνου ερωτηματολόγιο για τις ψυχολογικές ανάγκες και για την υποστήριξη της αυτονομίας τους από τον καθηγητή φυσικής αγωγής. Για τη στατιστική ανάλυση χρησιμοποιήθηκε ιεραρχική γραμμική παλινδρόμηση. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι υπάρχει θετική σχέση ανάμεσα στην υποστήριξη της αυτονομίας που παρέχεται από το δάσκαλο της φυσικής αγωγής, με τις αλλαγές στις τιμές των ψυχολογικών αναγκών των μαθητών. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η αντίληψη της υποστήριξης της αυτονομίας συσχετίστηκε σε μεγαλύτερο βαθμό με την ανάγκη της αυτονομίας και σε μικρότερο βαθμό με την ανάγκη για ικανότητα και την ανάγκη για κοινωνικές σχέσεις.
Based on Self-determination Theory (Deci & Ryan, 2000) and the Hierarchical Model of Intrinsic and Extrinsic Motivation (Vallerand, 1997) this study examined the relationship between perceived autonomy support from the PE teacher and the changes in levels of satisfaction of the basic psychological needs for autonomy, competence, and relatedness during a school term. Two hundred and forty eight students aged 12 -15 years participated in the study and responded to two self-report questionnaires. Students responded to questionnaires assessing the degree to which their psychological needs were satisfied in the beginning and the end of the term and their perceptions of PE teacher autonomy support assessed at the end of the term. Linear regression showed that perceived autonomy support predicted changes in the scores of autonomy, competence and relatedness across the term. The findings showed a positive relationship between PE teacher perceived autonomy support and the changes in the students’ basic psychological needs. PE teacher perceived autonomy support was strongly associated with changes in the need for autonomy and to a lesser extent with changes in the needs for competence and relatedness.

info:eu-repo/semantics/masterThesis
Postgraduate Thesis / Μεταπτυχιακή Εργασία

Βασικές ψυχολογικές ανάγκες
Competence
Θεωρία αυτοκαθορισμού
Relatedness
Αυτονομία
Κοινωνικές σχέσεις
Basic psychological needs
Αποτελεσματικότητα
Υποστήριξη της αυτονομίας
Self determination theory
Autonomy
Physical education
Autonomy support

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (EL)
Aristotle University of Thessaloniki (EN)

Ελληνική γλώσσα
Αγγλική γλώσσα

2008
2009-09-15T08:22:21Z


Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Σέρρες)

This record is part of 'IKEE', the Institutional Repository of Aristotle University of Thessaloniki's Library and Information Centre found at http://ikee.lib.auth.gr. Unless otherwise stated above, the record metadata were created by and belong to Aristotle University of Thessaloniki Library, Greece and are made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). Unless otherwise stated in the record, the content and copyright of files and fulltext documents belong to their respective authors. Out-of-copyright content that was digitized, converted, processed, modified, etc by AUTh Library, is made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). You are kindly requested to make a reference to AUTh Library and the URL of the record containing the resource whenever you make use of this material.
info:eu-repo/semantics/openAccess



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.