Study of aerosol distribution and pollution transport with aircraft measurements, in framework of Eucaari Longrex campaing

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2008 (EL)
Μελέτη μεταφοράς αιωρούμενων σωματιδίων και αερίων ρύπων με αεροπορικές μετρήσεις στα πλαίσια της ερευνητικής εκστρατείας EUCAARI LONGREX
Study of aerosol distribution and pollution transport with aircraft measurements, in framework of Eucaari Longrex campaing

Μπουρτσουκίδης, Ευστράτιος Ιωάννη

Η παρούσα διπλωματική εργασία εκπονήθηκε στα πλαίσια της συμμετοχής μου στην ερευνητική εκστρατεία αεροπορικών μετρήσεων EUCAARI LONGREX, που έλαβε χώρα στο Oberpfaffenhofen της Γερμανίας από τις 6 έως τις 23 Μαΐου 2008. Η εκστρατεία αυτή ανήκει σε ένα από τα πακέτα εργασίας του προγράμματος EUCAARI για τις μετρήσεις αιωρούμενων σωματιδίων από ερευνητικά αεροσκάφη. Το ακρωνύμιο LONGREX υποδηλώνει ότι ο βασικός στόχος της εκστρατείας είναι η μέτρηση της κατανομής των αιωρούμενων σωματιδίων πάνω από την Ευρώπη, με επιτόπιες μετρήσεις αλλά και με μεθόδους τηλεπισκόπησης, για μια σχετικά μεγάλης κλίμακας περιοχή. Στα δυο πρώτα κεφάλαια παρουσιάζονται τα γενικά χαρακτηριστικά του προγράμματος EUCAARI και της ερευνητικής εκστρατείας EUCAARI LONGREX, ενώ στο τρίτο κεφάλαιο αναλύεται ο τρόπος με τον οποίο συντονιζόντουσαν οι πτήσεις κατά την διάρκεια της εκστρατείας. Ο αντικειμενικός στόχος της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη της ατμοσφαιρικής αέριας ρύπανσης από τα ερευνητικά αεροσκάφη της εκστρατείας, κατά την διάρκεια της 6ης Μαΐου του 2008. Το προγνωστικό μετεωρολογικό μοντέλο του ECMWF και το ατμοσφαιρικό μοντέλο FLEXPART αποτέλεσαν τα βασικά εργαλεία για τον προσδιορισμό της αέριας ρύπανσης και τον μετέπειτα σχεδιασμό των πτήσεων. Στο τέταρτο κεφάλαιο τεκμηριώνεται η απόφαση των ερευνητών να κατευθυνθούν στην ρυπασμένη περιοχή της Βορειοδυτικής Ευρώπης και παρουσιάζονται κάποια πρωταρχικά συμπεράσματα κατά την διάρκεια των πτήσεων.Τα κεφάλαια πέντε και έξι αποτελούν την βάση της μελέτης της παρούσας εργασίας, μιας και παρουσιάζουν τις μετρήσεις από τα δυο αεροσκάφη της εκστρατείας. Για τις εκάστοτε πτήσεις, γίνεται μια προσπάθεια εντοπισμού της προέλευσης των ρυπασμένων αερίων μαζών, καθώς και μια πληθώρα συγκρίσεων με δορυφορικές παρατηρήσεις και με προγνώσεις ατμοσφαιρικών μοντέλων. Το τελικό αποτέλεσμα είναι η σύγκλιση των αναμενόμενων και εντοπιζόμενων μορφών αέριας ρύπανσης για τις περιοχές στις οποίες πέταξαν τα ερευνητικά αεροσκάφη.
The present master thesis was worked out in the frames of my attendance in the campaign of air measurements EUCAARI LONGREX that took place in Oberpfaffenhofen of Germany from the 6 until 23 May 2008. EUCAARI-LONGREX is an aircraft field campaign which is part of EUCAARI, the European integrated project on Aerosol Cloud Climate and Air Quality Interactions. LONGREX stands for "LONG Range EXperiment", because it is the aim of this experiment to measure the aerosol distribution over Europe by airborne in-situ and remote sensing measurements on a rather large scale.In the first two chapters they are presented the general characteristics of EUCAARI program as well as the EUCAARI LONGREX campaign, while in the third chapter is analyzed the way with which were coordinated the flights at the duration of campaign. The main goal of present work is the study of atmospheric airy pollution from the scientific planes of campaign, at the duration of 6 May 2008.The forecasting meteorological model of ECMWF and atmospheric model FLEXPART constituted the basic tools for the determination of airy pollution and the later planning of flights. In the fourth chapter is substantiated the decision of researchers to direct the aircrafts in the polluted region of North-western Europe and are presented certain fundamental conclusions at the duration of flights.Chapters five and six constitutes the base of study of present work because they present the measurements from the two planes of campaign. For each flight there is an effort of localization of the origin of polluted air masses, as well as presented an abundance of comparisons with satellite observations and with forecasts of atmospheric models. The final result is the convergence of expected and also located forms of airy pollution for the regions in which the scientific aircrafts flew

info:eu-repo/semantics/masterThesis
Postgraduate Thesis / Μεταπτυχιακή Εργασία

Flexpart
Aircraft measurements
Μεταφορά ρύπανσης
EUCAARI
Field campaing
Αιωρούμενα σωματίδια
Pollution transport
Aerosols
Αεροπορικές μετρήσεις

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (EL)
Aristotle University of Thessaloniki (EN)

2008
2009-09-22T09:24:34Z


Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Σχολή Θετικών Επιστημών, Τμήμα Φυσικής

This record is part of 'IKEE', the Institutional Repository of Aristotle University of Thessaloniki's Library and Information Centre found at http://ikee.lib.auth.gr. Unless otherwise stated above, the record metadata were created by and belong to Aristotle University of Thessaloniki Library, Greece and are made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). Unless otherwise stated in the record, the content and copyright of files and fulltext documents belong to their respective authors. Out-of-copyright content that was digitized, converted, processed, modified, etc by AUTh Library, is made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). You are kindly requested to make a reference to AUTh Library and the URL of the record containing the resource whenever you make use of this material.
info:eu-repo/semantics/openAccess



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.