The change in the composition of the student population and its essect on performance. The case of Pefkochori Primary school (1988-2005)

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2008 (EL)
Η αλλαγή σύνθεσης του μαθητικού πληθυσμού και η σχέση της με την επίδοση. Η περίπτωση του Δημοτικού Σχολείου Πευκοχωρίου (1988-2005)
The change in the composition of the student population and its essect on performance. The case of Pefkochori Primary school (1988-2005)

Καρατάσου, Τριανταφυλλιά Αστερίου

Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση της γενικής υπόθεσης, ότι η αλλαγή σύνθεσης του μαθητικού πληθυσμού επηρεάζει τη σχολική επίδοση των μαθητών και μαθητριών του σχολείου. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στο Δημοτικό Σχολείο Πευκοχωρίου Χαλκιδικής και ο στατιστικός πληθυσμός της είναι το σύνολο των παιδιών που φοίτησαν σ' αυτό από το σχολικό έτος 1988-1989 ως το σχολικό έτος 2004-2005. Στην εργασία ερευνώνται:α) η αριθμητική εξέλιξη του μαθητικού πληθυσμού από έτος σε έτος σε συνδυασμό με τις διάφορες κατηγορίες (γηγενή – παλιννοστούντα – αλλοδαπά και παιδιά που προέρχονται από μικτούς γάμους) παιδιών που τον απαρτίζουν, β) οι επιδόσεις των γηγενών παιδιών πριν και μετά την έλευση των παλιννοστούντων - αλλοδαπών παιδιών, γ) οι επιδόσεις των γηγενών παιδιών σε σχέση με τις επιδόσεις των παλιννοστούντων - αλλοδαπών και δ) οι επιδόσεις των αγοριών σε σχέση με τις επιδόσεις των κοριτσιών τόσο στα γηγενή όσο και στα παλιννοστούντα - αλλοδαπά παιδιά.
The aim of this research is to examine the general hypothesis that the change in the composition of the student population affects the scholastic performance of all students. The research was carried out in the Primary School of Pefkochori Chalkidikis and the statistic population is all the students that had studied in this school from the 1988-1989 academic years to 2004-2005.In this paper we examine: A) the arithmetic progress of the student population from year to year in relation to the various categories that make it up (native- born students, repatriated students, foreign students and students that come from mixed marriages): B) the scholastic performance of the native-born students before and after the arrival of the foreign and repatriated students: C) the scholastic performance of the native-born students in relation to the scholastic performance of both the foreign and repatriated students and D) the scholastic performance of the male students in relation to the scholastic performance of the female students in all the above mentioned categories.

info:eu-repo/semantics/masterThesis
Postgraduate Thesis / Μεταπτυχιακή Εργασία

Μαθητικός πληθυσμός
Επίδοση
Repatriation
Immigration
Student population
Παλιννόστηση
Μετανάστευση
Performance

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (EL)
Aristotle University of Thessaloniki (EN)

2008
2009-10-12T09:50:22Z


Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Παιδαγωγική Σχολή, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης

This record is part of 'IKEE', the Institutional Repository of Aristotle University of Thessaloniki's Library and Information Centre found at http://ikee.lib.auth.gr. Unless otherwise stated above, the record metadata were created by and belong to Aristotle University of Thessaloniki Library, Greece and are made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). Unless otherwise stated in the record, the content and copyright of files and fulltext documents belong to their respective authors. Out-of-copyright content that was digitized, converted, processed, modified, etc by AUTh Library, is made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). You are kindly requested to make a reference to AUTh Library and the URL of the record containing the resource whenever you make use of this material.
info:eu-repo/semantics/openAccess



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.