The philosophy of education in John Dewey's pragmatism

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2008 (EL)
Η φιλοσοφία της παιδείας στον πραγματισμό του John Dewey
The philosophy of education in John Dewey's pragmatism

Κουσκούκη, Μαρία Ιωάννη

John Dewey philosopher and pedagogue, has been one of the philosophical movement of pragmatism main principals. He considered experience to be essential for his philosophical thought. Experience was the element that Dewey attempt to indtroduce in the operation of his main creation, the Laboratory School, which was functioning according to the pedagogical principles that Dewey mediated and were opposing to the traditional pedagogical system
Ο Τζων Ντιουι φιλόσοφος και παιδαγωγός υπήρξε ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους και πρωτεργάτες του φιλοσοφικού κινήματος του πραγματισμού.Κυρίαρχη θέση στη φιλοσοφία του είχε η έννοια της εμπειρίας. Αυτο το στοιχείο προσπάθησε να εισάγει στον τρόπο λειτουργίας του κυριότερου δημιουργήματός του, του Σχολείου Εργασίας, το οποίο λειτούργησε σύμφωνα με τις παιδαγωγικές αρχές και μεθόδους που πρέσβευε ο Dewey, σε αντιδιαστολή με το παραδοσιακό σχολείο

info:eu-repo/semantics/masterThesis
Postgraduate Thesis / Μεταπτυχιακή Εργασία

Σχολείο εργασίας
Εμπειρία
John Dewey
Experience
Πραγματισμός
Pragmatism
Education
Παιδεία
Νέο σχολείο
Φιλοσοφία
Philosophy
Laboratory school

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (EL)
Aristotle University of Thessaloniki (EN)

Ελληνική γλώσσα
Αγγλική γλώσσα

2008
2009-10-30T08:28:31Z


Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Φιλοσοφική Σχολή, Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής

This record is part of 'IKEE', the Institutional Repository of Aristotle University of Thessaloniki's Library and Information Centre found at http://ikee.lib.auth.gr. Unless otherwise stated above, the record metadata were created by and belong to Aristotle University of Thessaloniki Library, Greece and are made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). Unless otherwise stated in the record, the content and copyright of files and fulltext documents belong to their respective authors. Out-of-copyright content that was digitized, converted, processed, modified, etc by AUTh Library, is made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). You are kindly requested to make a reference to AUTh Library and the URL of the record containing the resource whenever you make use of this material.
info:eu-repo/semantics/openAccess



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.