Methods of road noise calculation: the french model

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2008 (EL)
Διερεύνηση μεθόδων υπολογισμού κυκλοφοριακού θορύβου: το γαλλικό μοντέλο
Methods of road noise calculation: the french model

Βίζμπα, Χρυσάνθη Λάζαρου

Η εργασία αυτή πραγματεύεται το Γαλλικό Μοντέλο πρόβλεψης Οδικού Κυκλοφοριακού Θορύβου ,NMPB-Routes-96. Το 2002 η Ευρωπαϊκή Ένωση προχώρησε σε εφαρμογή μιας πιο αποτελεσματικής πολιτικής, σε σχέση με των προηγούμενων ετών, για το θόρυβο. Ακρογωνιαίο λίθο της πολιτικής αυτής αποτελεί η Οδηγία 2002/49/ΕΚ η οποία έχει ως κύριους στόχους της, την εναρμόνιση των μεθόδων αξιολόγησης της έκθεσης σε θόρυβο, την αμοιβαία ανταλλαγή πληροφοριών , την τοπική χαρτογράφηση του θορύβου και την παροχή πληροφοριών στο κοινό αναφορικά με την έκθεσή του στο θόρυβο. Με την Οδηγία καλούνται να συμμορφωθούν όλα τα κράτη μέλη της Ε.Ε. στα οποία προτείνεται μέσω αυτής, η χρησιμοποίηση του Γαλλικού Μοντέλου πρόβλεψης Οδικού Κυκλοφοριακού θορύβου προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι τους οποίους επιβάλλει.Αρχικά, γίνεται μια σύντομη περιγραφή για το τι ακριβώς είναι ο περιβαλλοντικός και ο κυκλοφοριακός θόρυβος και στη συνέχεια παρουσιάζονται τα σημαντικότερα στοιχεία της Οδηγίας 2002/49.Στη συνέχεια, γίνεται μια σύντομη βιβλιογραφική ανασκόπηση των σημαντικότερων μοντέλων για τον οδικό κυκλοφοριακό θόρυβο που χρησιμοποιούνται σήμερα στην Ευρώπη ενώ γίνεται και μια πιο αναλυτική περιγραφή της Βρετανικής Μεθόδου CRTN η οποία για πολλά χρόνια αποτέλεσε την ουσιαστικά χρησιμοποιούμενη μέθοδο στην Ευρώπη.Ακολουθεί μια λεπτομερής περιγραφή της Γαλλικής μεθόδου NMPB-Routes-96 : περιγράφεται ο τρόπος λειτουργίας του μοντέλου και οι παράγοντες που επηρεάζουν σύμφωνα με το μοντέλο, τη διάδοση του θορύβου. Δίνονται αναλυτικές σχέσεις και εξηγούνται όλες οι παράμετροι επιρροής του μοντέλου.Το επόμενο Κεφάλαιο αποτελεί ουσιαστικά μια πρακτική εφαρμογή της Γαλλικής μεθόδου στη πόλη της Θεσσαλονίκης για της εξής δύο περιπτώσεις: χωρίς παρεμβολή εμποδίου και με παρεμβολή εμποδίου. Στη συνέχεια γίνεται σύγκριση των αποτελεσμάτων που προέκυψαν από τη μέθοδο NMPB και την CRTN που εφαρμόστηκε επίσης για την ίδια τοποθεσία.Τέλος τα κύρια συμπεράσματα που προέκυψαν από την προηγούμενη ανάλυση παρουσιάζονται και αναλύονται.
This study deals with the French Model forecast of Noise Road Circulation NMPB - Routes -96. In year 2002 the European Union adopted a more effective policy, concerning the environmental noise problem. The cone of this policy is the publication of the 2002/49/EK Directive which aims to, the harmonisation of methods of evaluation of noise exposure, to the mutual exchange of information, to the local mapping of noise and to the familiarization of the public in regard to its exposure to noise. All member states of the EU are called to be in accordance with the Directive which proposed the utilisation of the French Model.Initially, a short description concerning the environmental and circulation noise takes place, and then the more important elements of 2002/49 Directive are presented.Then, follows a short reference review of the most important models for the road circulation noise forecast that are in use today in Europe with a more thorough analysis of the British Method, CRTN, which constituted the substantially used method in Europe for many years.A detailed description of the French method NMPB - Routes -96 follows including the operational characteristics of the model is described as well as the factors that influence the noise propagation. All the necessary mathematical models are also presented with the necessary explanationing parameters involved .The next Chapter constitutes substantially a practical application of the French method in the city of Thessaloniki for the two following conditions: without obstacle intervention and with obstacle intervention. Then becomes a comparison between the results of the NMPB and the CRTN methods which also was applied for the same position.Finally, the main conclusions derived from the previous analysis are presented and analyzed.

info:eu-repo/semantics/masterThesis
Postgraduate Thesis / Μεταπτυχιακή Εργασία

Γαλλικό μοντέλο
French model
Noise
NMPB
Road noise circulation
Θόρυβος
Οδικός κυκλοφοριακός θόρυβος

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (EL)
Aristotle University of Thessaloniki (EN)

Ελληνική γλώσσα
Αγγλική γλώσσα

2008
2009-11-13T08:30:18Z


Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Πολυτεχνική Σχολή, Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών

This record is part of 'IKEE', the Institutional Repository of Aristotle University of Thessaloniki's Library and Information Centre found at http://ikee.lib.auth.gr. Unless otherwise stated above, the record metadata were created by and belong to Aristotle University of Thessaloniki Library, Greece and are made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). Unless otherwise stated in the record, the content and copyright of files and fulltext documents belong to their respective authors. Out-of-copyright content that was digitized, converted, processed, modified, etc by AUTh Library, is made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). You are kindly requested to make a reference to AUTh Library and the URL of the record containing the resource whenever you make use of this material.
info:eu-repo/semantics/openAccess



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.