The initial training of the candidate philologists of the department of Philosophy and Education of the Philosophical School of Auth in the information and communications technologies

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2009 (EL)
Η πανεπιστημιακή κατάρτιση των υποψηφίων φιλολόγων του τμήματος φιλοσοφίας και παιδαγωγικής του ΑΠΘ στις τεχνολογίες της πληροφορίας και των επικοινωνιών
The initial training of the candidate philologists of the department of Philosophy and Education of the Philosophical School of Auth in the information and communications technologies

Τζιφόπουλος, Μενέλαος Χαρίσιου

Ο εκπαιδευτικός φιλόλογος πέρα από τη χρήση των παραδοσιακών εποπτικών μέσων διδασκαλίας καλείται να ενσωματώνει στη διδακτική του πρακτική και τις Τεχνολογίες της Πληροφορίας καιτων Επικοινωνιών. Η παρούσα εργασία στοχεύει στην καταγραφή του επιπέδου γνώσεων και δεξιοτήτων ψηφιακού γραμματισμού των υποψήφιων φιλολόγων του Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ. Ακόμα επιχειρεί να καταγράψει τις απόψεις τους για την αντίληψη του ρόλου τους σε σχέση
The teacher philologist, who is called to incorporate in his didactic practice, the Information and Communications Technologies apart from the use of the traditional visual means of teaching, cannot remain out of these changes. The present assignement aims at the recording of the level of knowledge and skills of digital literacy of the candidate philologists of the department of philosophy and education of the philosophical school of Auth. Moreover it attempts to recored their views on the conception of their role in relation to the introduction and utilization of the personal computer in the educational process. The data of the survey can be utilized for a liable reformation of the programs of studies of productive schools for the education

info:eu-repo/semantics/masterThesis
Postgraduate Thesis / Μεταπτυχιακή Εργασία

Information and Communications Technologies
Role of student-teacher
University and ICY
Initial training of candidate philologists
Ρόλος των υποψηφίων φιλολόγων
New technologies-Digital literacy
Υποψήφιοι φιλόλογοι και νέες τεχνολογίες
Computers and education
Κατάρτιση τεχνολογίες της πληροφορίας και των επικοινωνιών
Διδασκαλία και νέες τεχνολογίες
Ηλεκτρονικός υπολογιστής στα πανεπιστημιακά-φιλολογικά τμήματα
Ψηφιακός γραμματισμός

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (EL)
Aristotle University of Thessaloniki (EN)

2009
2009-11-13T10:51:00Z


Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Φιλοσοφική Σχολή, Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής

This record is part of 'IKEE', the Institutional Repository of Aristotle University of Thessaloniki's Library and Information Centre found at http://ikee.lib.auth.gr. Unless otherwise stated above, the record metadata were created by and belong to Aristotle University of Thessaloniki Library, Greece and are made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). Unless otherwise stated in the record, the content and copyright of files and fulltext documents belong to their respective authors. Out-of-copyright content that was digitized, converted, processed, modified, etc by AUTh Library, is made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). You are kindly requested to make a reference to AUTh Library and the URL of the record containing the resource whenever you make use of this material.
info:eu-repo/semantics/openAccess



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.