Analysis, application and assessment from the teachers the new school books for the greek language lesson of the first primary school class

 
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2009 (EN)
Ανάλυση , πρακτική εφαρμογή και αξιολόγηση από τους εκπαιδευτικούς των νέων διδ. εγχειριδίων γλώσσας της Α' τάξης ως προς τη διδακτική μεθοδολογία και το περιεχόμενο
Analysis, application and assessment from the teachers the new school books for the greek language lesson of the first primary school class

Ξεφτέρη, Ελένη Δημητρίου

The new schoolbooks for the Greek language lesson in primary schools, come as a result of a reform project, which began with the introduction of the new curriculum for the greek language (both for nursery and primary schools) in 1999, continued by the introduction of the inter-disciplinary curriculum
Τα νέα διδακτικά εγχειρίδια για το γλωσσικό μάθημα στο Δημοτικό σχολείο είναι το αποτέλεσμα του μεταρρυθμιστικού εγχειρήματος που ξεκίνησε το 1999, με την έκδοση του Προγράμματος Σπουδών της Νεοελληνικής Γλώσσας για την προ-Δημοτική εκπαίδευση- Νηπιαγωγείο και Δημοτικό σχολείο ( Φ.Ε.Κ. 93/10-02-1999), συνεχίστηκε με την έκδοση των Δ.Ε.Π.Π.Σ. και ολοκληρώθηκε με τη συγγραφή και την εισαγωγή τους στο Δημοτικό Σχολείο κατά το σχολικό έτος 2006-2007 και κάποιων το επόμενο 2007-2008. Με την εν λόγω έρευνα, επικεντρώνουμε στο γλωσσικό μάθημα στην Α΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου, μελετώντας πρώτα, το αναλυτικό πρόγραμμα για το γλωσσικό μάθημα στη συγκεκριμένη τάξη, πόσο άλλαξε σε σχέση με το παλιότερο και σε τι, το ιδεολογικό του πλαίσιο, ποια αντίληψη για το γραμματισμό υιοθετεί, με ποιες διδακτικές μεθόδους την προωθεί, τη σύνδεσή του, αν υπάρχει, με το αναλυτικό πρόγραμμα της Προσχολικής Εκπαίδευσης, στη συνέχεια τα νέα διδακτικά εγχειρίδια που το υλοποιούν, ερευνώντας συγκεκριμένα τις διδακτικές προσεγγίσεις που η συγγραφική ομάδα παρουσιάζει στο βιβλίο του δασκάλου, ποιες από αυτές και πώς υλοποιούνται στα βιβλία και τα τετράδια εργασιών του/της μαθητή/τριας, την ιδεολογία που περνάει μέσα από τα περιεχόμενα των κειμένων και της εικονογράφησης τους, και τέλος πώς όλα αυτά υλοποιούνται από τους εκπαιδευτικούς στην πράξη μέσα στη σχολική τάξη. Λέξεις-κλειδιά: αλφαβητισμός, γραμματισμός, γνωστικό μοντέλο γραμματισμού, κοινωνικοπολιτισμικό μοντέλο γραμματισμού, διδακτικές προσεγγίσεις πρώτης ανάγνωσης και γραφής, αναδυόμενος γραμματισμός, ολιστική προσέγγιση, αναλυτικοσυνθετική μέθοδος.

info:eu-repo/semantics/masterThesis
Postgraduate Thesis / Μεταπτυχιακή Εργασία

Κοινωνικό πολιτισμικό ή ιδεολογικό μοντέλο
Ολιστιστική προσέγγιση
Γνωστικό ή αυτόνομο μοντέλο γραμματισμού
Emerging literacy
Αλφαβητισμός
Cognitice or autonomous model
Whole language approach
Γραμματισμός
Literacy
Sociocultural or ideological model
Αναδυόμενος γραμματισμός

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (EL)
Aristotle University of Thessaloniki (EN)

Greek
English

2009
2009-11-24T11:05:02Z


Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Παιδαγωγική Σχολή, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης

This record is part of 'IKEE', the Institutional Repository of Aristotle University of Thessaloniki's Library and Information Centre found at http://ikee.lib.auth.gr. Unless otherwise stated above, the record metadata were created by and belong to Aristotle University of Thessaloniki Library, Greece and are made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). Unless otherwise stated in the record, the content and copyright of files and fulltext documents belong to their respective authors. Out-of-copyright content that was digitized, converted, processed, modified, etc by AUTh Library, is made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). You are kindly requested to make a reference to AUTh Library and the URL of the record containing the resource whenever you make use of this material.
info:eu-repo/semantics/openAccess



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)