The new schoolbooks of greek language teaching in gymnasium: opinions of teachers

 
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2009 (EN)
Τα νέα σχολικά εγχειρίδια γλωσσικής διδασκαλίας για το γυμνάσιο: απόψεις φιλολόγων εκπαιδευτικών
The new schoolbooks of greek language teaching in gymnasium: opinions of teachers

Θεοδωρίδου, Ελπίδα Χαραλάμπους

Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η αξιολόγηση των νέων σχολικών εγχειριδίων γλωσσικής διδασκαλίας που εισήχθησαν στο γυμνάσιο κατά το σχολικό έτος 2005-2006. Η αξιολόγηση στηρίχθηκε σε συνεντεύξεις, με φιλολόγους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι ανέπτυξαν τις απόψεις τους σχετικά με την επιστημονική εγκυρότητα, την παιδαγωγική καταλληλότητα και την εν γένει αποτελεσματικότητα των νέων βιβλίων για τη συστηματική και ικανοποιητική διδασκαλία κι εκμάθηση της νέας ελληνικής γλώσσας στο πλαίσιο του νέου προσανατολισμού της γλωσσικής διδασκαλίας σύμφωνα με το επικοινωνιακό μοντέλο και της εισαγωγής στη σχολική πράξη της πρακτικής και διαθεματικότητας και της θεωρίας του προγραμματισμού. Από τα συμπεράσματα συνάγεται ότι τα εν λόγω βιβλία δε λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τους τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών και τις δυνατότητες του ελληνικού σχολείου και σε ορισμένα βασικά σημεία αμφισβητούνται από άποψη επιστημονικής εγκυρότητας
The survey aims to present and analyse the opinions of greek language teachers about the new schoolbooks of language teaching. Teachers find that these new schoolbooks cant cover the real needs of the students and do not correspond to the needs of the greek school. they arent satisfied with the way in which new ideas as multimodality and interdisciplinarity have been introduced in the greek education system and doubt abou the scientific value of these new schoolbooks

info:eu-repo/semantics/masterThesis
Postgraduate Thesis / Μεταπτυχιακή Εργασία

Επικοινωνιακό μοντέλο
Σχολικά εγχειρίδια γυμνασίου
Language in teaching
Γλωσσική διδασκαλία
Teaching in the greek gymnasium
Opinions for the new schoolbooks of language
Multimodality
Πολυτροπικότητα
Αξιολόγηση νέων σχολικών εγχειριδίων γλωσσικής διδασκαλίας
Schoolbooks of greek language in gymnasium

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (EL)
Aristotle University of Thessaloniki (EN)

2009
2009-11-25T08:03:02Z


Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Φιλοσοφική Σχολή, Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής

This record is part of 'IKEE', the Institutional Repository of Aristotle University of Thessaloniki's Library and Information Centre found at http://ikee.lib.auth.gr. Unless otherwise stated above, the record metadata were created by and belong to Aristotle University of Thessaloniki Library, Greece and are made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). Unless otherwise stated in the record, the content and copyright of files and fulltext documents belong to their respective authors. Out-of-copyright content that was digitized, converted, processed, modified, etc by AUTh Library, is made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). You are kindly requested to make a reference to AUTh Library and the URL of the record containing the resource whenever you make use of this material.
info:eu-repo/semantics/openAccess



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)