The physical environment and the educational process accord to HIgh/scope curriculum

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2009 (EL)
Χώρος και εκπαιδευτική διαδικασία σύμφωνα με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα High/scope curriculum
The physical environment and the educational process accord to HIgh/scope curriculum

Μπατιάνη, Θωμαή Ευθυμίου

Στην εργασία μελετάται η λειτουργία του εκπαιδευτικού προγράμαμτος High Scope. Περιγράφονται οι τάσεις που επηρέασαν τις σύγχρονες παιδαγωγικές αντιλήψεις και οι αλλαγές που σημειώθηκαν στο χώρο και την εκπαιδευτική διαδικασία. Εξετάζονται τα δεδομένα της κοινωνικής και υλικής δομής του προγράμματος κάτω από το πρίσμα της επιστημονικής προσέγγισης. Διαπιστώνεται η ευελιξία του προγράμματος και η υψηλή ποιότητα μάθησης που παρέχει στα παιδιά της προσχολικής ηλικίας
This study describes the high/scope curriculum as a system. It refers to the changes of the physical environmetal and the educational process accord to comtemporary perspectives. It examines the components of the physical and social structure in High/Scope and their relation. It is a high quality program and support children to gain knowledge and develop

info:eu-repo/semantics/masterThesis
Postgraduate Thesis / Μεταπτυχιακή Εργασία

Συνομορφία
Υλική και κοινωνική δομή
Ευελιξία
High/scope curriculum
Πρόγραμμα υψηλών στόχων
Physical and social structure
Synomorphy
Ενεργητική συμμετοχική μάθηση
Flexibility
Συστημική θεωρία
System theory
Active participatory learning

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (EL)
Aristotle University of Thessaloniki (EN)

Ελληνική γλώσσα

2009
2009-12-17T11:59:19Z


Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Παιδαγωγική Σχολή, Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης

This record is part of 'IKEE', the Institutional Repository of Aristotle University of Thessaloniki's Library and Information Centre found at http://ikee.lib.auth.gr. Unless otherwise stated above, the record metadata were created by and belong to Aristotle University of Thessaloniki Library, Greece and are made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). Unless otherwise stated in the record, the content and copyright of files and fulltext documents belong to their respective authors. Out-of-copyright content that was digitized, converted, processed, modified, etc by AUTh Library, is made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). You are kindly requested to make a reference to AUTh Library and the URL of the record containing the resource whenever you make use of this material.
info:eu-repo/semantics/openAccess



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.