Development of metaphors and 3d avatars configuration for supporting collaborative learning scenarios in second life

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2009 (EL)
Δημιουργία μεταφορών και παραμετροποίηση 3d avatars για την υποστήριξη συνεργατικών σεναρίων στο second life
Development of metaphors and 3d avatars configuration for supporting collaborative learning scenarios in second life

Τερζίδου, Θεοδούλη Σολομών

The objective of this thesis is to design, implement and evaluate virtual metaphors and features within the Second Life platform, aiming to support, facilitate and improve collaborative interactions and student awareness for collaborative e-learning scenarios, studying the case of jigsaw and fishbowl learning techniques. Collaborative educational techniques depend greatly on users’ interaction with each other and with the environment. Therefore, designed and implemented features concern the enrichment of the avatars non verbal communication (NVC), their virtual appearance and virtual tools to enhance the collaborative processes between them; These features consist of: (a) gestures (b) animations, (c) visual metaphors on how avatars are virtually represented (i.e. what they look like), (d) visual metaphors of the educational space, and (e) virtual tools. Ninteen postgraduated students, at the framework of a second semester course, of the informatics Department (Aristotle University of Thessaloniki), participated in this case study. Students were asked to perform, a realistic collaboration script for a duration of three weeks using properly designed and equiped educational virtual space within Second Life and to evaluate implemented features and metaphors. The results of this research, reveal and decode important issues about an avatar’s appearance, virtual-non verbal communication and participator’s behavior, which seem to have the potential to effectively support, collaborative learning scenarios in VLE (Virtual Learning Environments), activate students and arouse their interest.
Αντικείμενο της παρούσας έρευνας είναι να σχεδιάσει, να αναπτύξει και να αξιολογήσει τη δημιουργία μεταφορών στον εικονικό κόσμο του Second Life, που αφορούν στην εμφάνιση του Avatar, στη μη λεκτική επικοινωνία μέσω κινήσεων, χειρονομιών και εκφράσεων του σώματος, και στη δημιουργία εικονικών αντικειμένων, με σκοπό τον εμπλουτισμό των μορφών αλληλεπίδρασης και την υποστήριξη συνεργατικών εκπαιδευτικών τεχνικών σε κατάλληλα σχεδιασμένες συνεργατικές δραστηριότητες σε τρισδιάστατα εικονικά περιβάλλοντα. Για τις ανάγκες της αξιολόγησης σχεδιάστηκε online συνεργατική δραστηριότητα, στο πλαίσιο του μαθήματος «Εικονικά Περιβάλλοντα», του Β΄ εξαμήνου του μεταπτυχιακού κύκλου σπουδών, της κατεύθυνσης Τ.Π.Ε., του τμήματος πληροφορικής ΑΠΘ. Οι εκπαιδευτικές τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν και δοκιμάστηκαν είναι η Jigsaw και Fishbowl. Η δραστηριότητα υλοποιήθηκε σε ειδικά σχεδιασμένο και διαμορφωμένο εικονικό εκπαιδευτικό τόπο, που δημιουργήθηκε μέσα στο κόσμο του Second Life. Στην έρευνα συμμετείχαν 19 φοιτητές, οι οποίοι κλήθηκαν να υλοποιήσουν, σε διάστημα τριών εβδομάδων, ρεαλιστικό σενάριο συνεργασίας, στο εικονικό περιβάλλον του μαθήματος. Τα αποτελέσματα της έρευνας που διενεργήθηκε, αναδεικνύουν και αποκωδικοποιούν σημαντικά στοιχεία τόσο στην εμφάνιση ενός avatar, όσο και στην εικονική, μη λεκτική επικοινωνία και συμπεριφορά των συμμετεχόντων, τα οποία μπορούν να εφαρμοστούν αποτελεσματικά για να υποστηρίξουν συνεργατικά σενάρια σε εικονικά περιβάλλοντα μάθησης, να κινητοποιήσουν και να διεγείρουν το ενδιαφέρον των εκπαιδευόμενων.

info:eu-repo/semantics/masterThesis
Postgraduate Thesis / Μεταπτυχιακή Εργασία

Gestures animation
Αξιολόγηση εικονικών περιβαλλόντων μάθησης
Avatars
Μη λεκτική επικοινωνία
Non verbal communication
Δημιουργία κινήσεων και χειρονομίων
Δημιουργία τρισδιάστατων μεταφορών στο second life
Εικονικά περιβάλλοντα μάθησης
3d metaphors
Συνεργατικά σενάρια μάθησης στο second life
Supporting cscl in second life
Virtual leaning environments
Εικονικοί εκπρόσωποι

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (EL)
Aristotle University of Thessaloniki (EN)

Ελληνική γλώσσα

2009
2009-12-18T11:41:26Z


Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Σχολή Θετικών Επιστημών, Τμήμα Πληροφορικής

This record is part of 'IKEE', the Institutional Repository of Aristotle University of Thessaloniki's Library and Information Centre found at http://ikee.lib.auth.gr. Unless otherwise stated above, the record metadata were created by and belong to Aristotle University of Thessaloniki Library, Greece and are made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). Unless otherwise stated in the record, the content and copyright of files and fulltext documents belong to their respective authors. Out-of-copyright content that was digitized, converted, processed, modified, etc by AUTh Library, is made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). You are kindly requested to make a reference to AUTh Library and the URL of the record containing the resource whenever you make use of this material.
info:eu-repo/semantics/openAccess



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.