Factors that affect the performance of bilingual students in learning the greek language

 
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2009 (EN)
Οι απόψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με την παρουσία και τη σχολική επίδοση των δίγλωσσων μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ή Παράγοντες που επηρεάζουν την επίδοση των δίγλωσσαν μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στο μάθημα της ελληνικής γλώσσας
Factors that affect the performance of bilingual students in learning the greek language

Κλεάνθους, Σοφία Σωτηρίου

Σκοπός της εργασίας είναι η καταγραφή των απόψεων των εκπαιδευτικών σχετικά με την παρουσία και την επίδοση των μαθητών που φοιτούν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Κύπρου κι έχουν την ελληνική ως δεύτερη γλώσσα. Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων φαίνεται ότι οι πλείστοι εκπαιδευτικοί δεν έχουν διαμορφωμένη άποψη σε αρκετές ερωτήσεις που αφορούν τρόπους διαχείρισης των δίγλωσσων μαθητών. Ενώ από τη μία θεωρούν την παρουσία τους στο σχολικό χώρο και την τάξη θετική τόσο για τους ίδιους όσο και για το σύνολο του μαθητικού πληθυσμού, εντούτοις η παρουσία της συγκεκριμένης ομάδας παιδιών αποτελεί εμπόδιο για τη διαδασκαλία, κυρίως λόγω της περιορισμένης τους γνώσης στην ελληνική γλώσσα
The aim of this assignment is to put down teacher's point of view with the presentation and the performance of the students in the elementary educational grade and having greek as second language. The analysis of the results proofs that most of the teachers do not have a formulated opinion in various questions concerning ways to handle bilingual students. Also, even though the presence of these students in the class is considered positive for themselves, as well as for the rest of the students, on the other hand the presence of this specific group of students creates an obstacle during lessons, mainly due to their limited knowledge of the greek language

info:eu-repo/semantics/masterThesis
Postgraduate Thesis / Μεταπτυχιακή Εργασία

Σχολική αποτυχία δίγλωσσων μαθητών
Presentation of bilingual students
Παρουσία δίγλωσσων μαθητών
Διδασκαλία δεύτερης γλώσσας
Διγλωσσία
Teacher's point of view of bilingual students
Educational failure of bilingual students
Δίγλωσσοι ομιλητές
Bilingual speakers
Teaching a second language
Απόψεις εκπαιδευτικών για δίγλωσσους μαθητές
Bilingual

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (EL)
Aristotle University of Thessaloniki (EN)

Greek

2009
2009-12-18T14:48:01Z


Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών, Επιστήμες γλώσσας και επικοινωνίας

This record is part of 'IKEE', the Institutional Repository of Aristotle University of Thessaloniki's Library and Information Centre found at http://ikee.lib.auth.gr. Unless otherwise stated above, the record metadata were created by and belong to Aristotle University of Thessaloniki Library, Greece and are made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). Unless otherwise stated in the record, the content and copyright of files and fulltext documents belong to their respective authors. Out-of-copyright content that was digitized, converted, processed, modified, etc by AUTh Library, is made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). You are kindly requested to make a reference to AUTh Library and the URL of the record containing the resource whenever you make use of this material.
info:eu-repo/semantics/openAccess



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)