Concept maps application and integration issues in the curriculum of a secondary high school

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2009 (EL)
Εφαρμογή και ζητήματα ένταξης των εννοιολογικών χαρτών στο πλαίσιο προγράμματος σπουδών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Concept maps application and integration issues in the curriculum of a secondary high school

Γεωργίου, Μαρία Δημητρίου

Αντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι να εφαρμόσει και να διερευνήσει την αποτελεσματικότητα των εννοιολογικών χαρτών σε πραγματικές συνθήκες εκπαίδευσης και να εξετάσει τη συμβολή της στη μάθηση με νόημα. Πιο συγκεκριμένα, σχεδιάστηκαν εκπαιδευτικές δραστηριότητες που σκοπό είχαν να εξετάσουν τους εννοιολογικούς χάρτες ως εργαλεία: (α) μάθησης, (β) διδασκαλίας, (γ) αξιολόγησης και (δ) συνεργασίας. Οι δραστηριότητες σχεδιάστηκαν κατάλληλα προσαρμοσμένες για τις ανάγκες του εκπαιδευτικού πλαισίου στο οποίο εφαρμόστηκαν και το οποίο αφορούσε μαθητές Β' Τάξης ΕΠΑ.Λ της κατεύθυνσης Πληροφορικής & Δικτύων. Το εκπαιδευτικό σενάριο που εφαρμόστηκε περιελάμβανε τόσο ατομικές όσο και συνεργατικές δραστηριότητες. Το εργαλείο εννοιολογικών χαρτών που επιλέχθηκε και χρησιμοποιήθηκε για την υλοποίηση των δραστηριοτήτων ήταν το CmapTools. Η αξιολόγηση που ακολούθησε σκοπό είχε να εξετάσει τόσο το μαθησιακό αποτέλεσμα όσο και την αποτελεσματικότητα και λειτουργικότητα του εργαλείου. Τα συμπεράσματα που προέκυψαν αναδεικνύουν τη δυναμική των εννοιολογικών χαρτών στα πλαίσια διδασκαλίας μαθημάτων σε συνδυασμό με την παραδοσιακή μέθοδο, αλλά και προβληματισμούς για την αναγκαιότητα δημιουργίας κατάλληλων συνθηκών για την επιτυχή εφαρμογή τους στο εκπαιδευτικό πλαίσιο της διδασκαλίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
The subject of this dissertation is to apply and examine the effectiveness of concept maps in real life education and to study the contribution of education to meaningful learning. More concretely, educational activities were drawn that aim to examine concept maps as tools of: (a) learning, (b) teaching, (c) evaluation and (d) collaboration. The activities were drawn suitably adapted to the needs of the educational frame in which they were applied and which concerned second year students of a greek technical high school in the direction of Information technology and Networks. The educational script that was applied included both individual and collaborative activities. The tool of concept maps that was selected and used for the materialization of activities was CmapTools. The evaluation that followed aimed to examine the learning result as well as the effectiveness and functionality of the tool. The conclusions of this evaluation show the dynamics of concept maps in the frames of teaching of courses in combination with the traditional method, but also reflections on the necessity of creation of suitable conditions for their successful application in the educational frame of secondary teaching.

info:eu-repo/semantics/masterThesis
Postgraduate Thesis / Μεταπτυχιακή Εργασία

Concept map
Αξιολόγηση
Cmap tools software
Εννοιολογικός χάρτης
Assessment
Meaningful learning
Prior knowledge
Cmaptools λογισμικό
Πρότερη γνώση
Μάθηση με νόημα
Collaborative learning
Συνεργατική μάθηση

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (EL)
Aristotle University of Thessaloniki (EN)

Ελληνική γλώσσα

2009
2009-12-28T11:42:18Z


Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Σχολή Θετικών Επιστημών, Τμήμα Πληροφορικής

This record is part of 'IKEE', the Institutional Repository of Aristotle University of Thessaloniki's Library and Information Centre found at http://ikee.lib.auth.gr. Unless otherwise stated above, the record metadata were created by and belong to Aristotle University of Thessaloniki Library, Greece and are made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). Unless otherwise stated in the record, the content and copyright of files and fulltext documents belong to their respective authors. Out-of-copyright content that was digitized, converted, processed, modified, etc by AUTh Library, is made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). You are kindly requested to make a reference to AUTh Library and the URL of the record containing the resource whenever you make use of this material.
info:eu-repo/semantics/openAccess



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.