Critical pedagogy as it is incorporated in the work of greek educators

 
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2009 (EN)
Η πρόσληψη της κριτικής παιδαγωγικής από έλληνες παιδαγωγούς
Critical pedagogy as it is incorporated in the work of greek educators

Αξιουργού, Σταματία Απόστολου

Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση των τρόπων πρόσληψης της κριτικής παιδαγωγικής από Έλληνες παιδαγωγούς οι οποίοι την αξιοποίησαν με εμφανείς τρόπους. Διερευνούμε τις επιρροές αυτών των παιδαγωγών από το ρεύμα της κριτικής παιδαγωγικής και πώς αυτές αξιοποιούνται στο έργο τους. Η παρουσίαση και η κριτική του έργου κάθε παιδαγωγού γίνεται με βάση τις δύο γενικές κατευθύνσεις (συντηρητική, ριζοσπαστική) που διαπιστώσαμε στην πορεία της μελέτης μας ότι διαμορφώνονται ως προς τον τρόπο με τον οποίο αξιοποιούν την κριτική παιδαγωγική.
The main aim in the present essay is to investigate the ways in which greek educators have used Critical Pedagogy. The presentation and critical approach on each educator’s work is based on the two general directions (conservative- radical) that take form according to the manner they incorporate Critical Pedagogy.

info:eu-repo/semantics/masterThesis
Postgraduate Thesis / Μεταπτυχιακή Εργασία

Critical pedagogy
Κριτική παιδαγωγική

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (EL)
Aristotle University of Thessaloniki (EN)

Greek

2009
2010-01-08T07:55:35Z


Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Παιδαγωγική Σχολή, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης

This record is part of 'IKEE', the Institutional Repository of Aristotle University of Thessaloniki's Library and Information Centre found at http://ikee.lib.auth.gr. Unless otherwise stated above, the record metadata were created by and belong to Aristotle University of Thessaloniki Library, Greece and are made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). Unless otherwise stated in the record, the content and copyright of files and fulltext documents belong to their respective authors. Out-of-copyright content that was digitized, converted, processed, modified, etc by AUTh Library, is made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). You are kindly requested to make a reference to AUTh Library and the URL of the record containing the resource whenever you make use of this material.
info:eu-repo/semantics/openAccess



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)