Leistungsmessung und –bewertung im Fach Deutsch als 2. Fremdsprache am griechischen Gymnasium: Rahmenbedingungen, Einflussfaktoren und Anwendungsschwierigkeiten.

 
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2016 (EN)
Μέτρηση και αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών στο μάθημα των Γερμανικών ως δεύτερη ξένη γλώσσα στο ελληνικό γυμνάσιο: θεσμικό πλαίσιο, παράγοντες επιρροής και δυσκολίες εφαρμογής
Leistungsmessung und –bewertung im Fach Deutsch als 2. Fremdsprache am griechischen Gymnasium: Rahmenbedingungen, Einflussfaktoren und Anwendungsschwierigkeiten.

Δαλκιλίτς, Κυριακούλα Θεόδωρου

Σκοπός της μεταπτυχιακής εργασίας ήταν η μελέτη της αξιολόγησης της επίδοσης μαθητών στο μάθημα των Γερμανικών ως δεύτερη ξένη γλώσσα στο δημόσιο γυμνάσιο στην Ελλάδα. Ερευνήθηκαν όλοι οι παράγοντες επιρροής κατά τη διαμόρφωση της βαθμολόγησης της επίδοσης των μαθητών στους ελέγχους επίδοσής τους. Συγκεκριμένα εξετάστηκαν ο σκοπός της αξιολόγησης, η ισχύουσα νομοθεσία και προγράμματα σπουδών σχετικά με το θέμα αυτό, που αποτελούν το θεσμικό πλαίσιο, το οποίο οφείλουν να τηρούν οι εκπαιδευτικοί. Επίσης αναφέρονται δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί κατά την τήρηση του πλαισίου αυτού καθώς και λάθη που κάνουν – συνειδητά ή ασυνείδητα - κατά την αξιολόγηση της μαθητικής επίδοσης. Τέλος προτείνονται τρόποι για τη βελτίωση των συνθηκών, υπό τις οποίες διαμορφώνεται η βαθμολογία, ώστε η διαδικασία αυτή να γίνει πιο αντικειμενική και ουσιαστική τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους μαθητές.
The aim of the present masters’ degree was the study of the assessment and evaluation of student learning in German as a Foreign language in the public Greek gymnasium. All the students’ grades related influencing factors were examined. In particular, we examined the aim of assessment and evaluation of student learning, the adopted legislation and the curricula related to this theme, that build the framework, to which teachers owe to hold on. Difficulties of implementation, which teachers face as well as mistakes, that they make – consciously or not – are also examined. Finally this work suggests ways to improve the circumstances, under which grades are formed, so that this process becomes more objective and substantial for both teachers and students.

info:eu-repo/semantics/masterThesis
Postgraduate Thesis / Μεταπτυχιακή Εργασία

German as a second Foreign Language
μέτρηση και αξιολόγηση της επίδοσης μαθητών
Γερμανικά ως δεύτερη ξένη γλώσσα
Greek gymnasium
Assessment and evaluation
ελληνικό γυμνάσιο
Leistungsmessung und -bewertung
griechisches Gymnasium

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (EL)
Aristotle University of Thessaloniki (EN)

Greek

2016
2016-11-01T09:15:53Z


Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Φιλοσοφική Σχολή, Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας

This record is part of 'IKEE', the Institutional Repository of Aristotle University of Thessaloniki's Library and Information Centre found at http://ikee.lib.auth.gr. Unless otherwise stated above, the record metadata were created by and belong to Aristotle University of Thessaloniki Library, Greece and are made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). Unless otherwise stated in the record, the content and copyright of files and fulltext documents belong to their respective authors. Out-of-copyright content that was digitized, converted, processed, modified, etc by AUTh Library, is made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). You are kindly requested to make a reference to AUTh Library and the URL of the record containing the resource whenever you make use of this material.
info:eu-repo/semantics/openAccess



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)