Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στην τουριστική ανάπτυξη, τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα αυτής, τις μορφές και είδη τουρισμού και στις επιπτώσεις αυτού. Στο δεύτερο κεφάλαιο, που είναι επίσης θεωρητικό αναλύονται οι έννοιες του στρατηγικού σχεδιασμού, στρατηγικών αποφάσεων και του στρατηγικού σχεδίου μάρκετινγκ που πρέπει να εφαρμόζεται για να επιτευχθούν οι στόχοι μιας επιτυχημένης τουριστικής ανάπτυξης. Στο τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζεται αναλυτικά η Περιφέρεια Ηπείρου, η διοικητική της διαίρεση, η οικονομία, οι υποδομές που διαθέτει, η πολιτιστική κληρονομιά και δημογραφικά χαρακτηριστικά. Στο τέταρτο κεφάλαιο θα συναντήσουμε μία εκτενή ανάλυση σχετικά με τον τουρισμό, την υφιστάμενη κατάσταση, τις δυνατότητες περαιτέρω βελτίωσης και του σχεδιασμού μάρκετινγκ.