Ψυχολογικοί, κοινωνικό-οικονομικοί και πολιτισμικοί παράγοντες για τη λήψη απόφασης των διακοπών: τουρισμός

RDF 

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Δυτικής Μακεδονίας
Αποθετήριο :
@νάκτησις
δείτε την καρτέλα τεκμηρίου
μέσα από τον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα *
κοινοποιήστε το τεκμήριο



Σημασιολογικός εμπλουτισμός/ομογενοποίηση από το EKT

2010 (EL)
Ψυχολογικοί, κοινωνικό-οικονομικοί και πολιτισμικοί παράγοντες για τη λήψη απόφασης των διακοπών: τουρισμός

Μαρκάτη, Μαρία

Ο τουρισμός ως γνωστό δεν είναι τυχαίο φαινόμενο των σημερινών εξελιγμένων κοινωνιών. Ο τουρισμός είναι τόσο αρχαίος όσο και ο πολιτισμός. Σε όλες τις εποχές υπήρχε η ανάγκη ή ακόμη και η τάση για μετακίνηση, ψυχαγωγία ή απόκτηση γνώσεων. Ο τουρισμός μέχρι να φτάσει στην σημερινή εξέλιξη πέρασε από πολλές φάσεις ανάπτυξης και κορεσμού. Η διαφορά των παλαιότερων μορφών τουρισμού και των σημερινών έχει να κάνει με την ποσότητα και με την ποιότητα. Ωστόσο ο τρόπος με τον οποίο εκδηλώνεται η μετακίνηση των ανθρώπων από τον τόπο διαμονής τους σε κάποιον άλλον παραμένει ο ίδιος όπως ακριβώς ήταν τα πρώτα χρόνια της ανάπτυξης του τουρισμού. Με την σημερινή του έκταση ο τουρισμός αποτελεί πια φαινόμενο .Η πρόσκαιρη μετακίνηση του σύγχρονου ανθρώπου από την μόνιμη του κατοικία , προκειμένου να επισκεφτεί άλλους τόπους εγχώριους και μη , λαμβάνεται ως κάτι το δεδομένο .Την αλλαγή της καθημερινότητας που αναζητά ο άνθρωπος , την φυγή , με λίγα λόγια , από την επανάληψη καταστάσεων , την επιτυγχάνει με το ταξίδι . Ο άνθρωπος έχει ανάγκη να μετακινείται, να επικοινωνεί και να βιώνει νέες εμπειρίες, οι οποίες να μπορούν να τον διδάξουν κιόλας αν είναι εφικτό. Η περίοδος των διακοπών ή αλλιώς της φυγής όπως συνηθίζουν να λένε κάποιοι, είναι κάτι το οποίο ο άνθρωπος αισθάνεται πως αξίζει από το αποτέλεσμα του κόπου του, είναι κάτι που του προσφέρει ο εαυτός του, σαν δώρο για την κοπιαστική περίοδο, που διανύει μεταξύ των τουριστικών περιόδων. Είναι ακόμα ένα απαραίτητο διάλειμμα για να ανανεωθεί και να αξιολογήσει την εργασία του και γενικότερα την προσωπική του πρόοδο. Φυσικά στις μέρες μας θεωρούμε τον τουρισμό ανάγκη και όχι πολυτέλεια όπως παλαιότερα. Η τουριστική δαπάνη έχει μεγάλο εύρος και εξαρτάται από το είδος του τουρισμού, τη διάρκεια των διακοπών, την οικονομική δυνατότητα και από την καταναλωτική συμπεριφορά του τουρίστα. Το ύψος της τουριστικής δαπάνης εξαρτάται κυρίως από την οικονομική δυνατότητα του τουρίστα καταναλωτή, από την αξία που δίδει στο χρήμα και από την καταναλωτική του συμπεριφορά. Το συγκριτικό μας πλεονέκτημα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος παραμένει ο τόπος, η φύση και ο πολιτισμός μας.

Thesis
NonPeerReviewed

Τουρισμός

Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Δυτικής Μακεδονίας (EL)
TEI of West Macedonia (EN)

2010


cc_by_nc_nd



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.