Marketing σε περιόδους κρίσης: προκλήσεις για καταναλωτές και επιχειρήσεις

 
This item is provided by the institution :
TEI of West Macedonia
Repository :
@naktisis
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2010 (EN)
Marketing σε περιόδους κρίσης: προκλήσεις για καταναλωτές και επιχειρήσεις

Καζέρου, Σταματίνα

Η εργασία έχει θέμα τις στρατηγικές marketing που πρέπει να ακολουθήσουν οι επιχειρήσεις ώστε να την αντιμετωπίσουν με επιτυχία τις προκλήσεις που θέτει η κρίση κατά την τρέχουσα οικονομική συγκυρία στην χώρα μας. Το περιβάλλον όπου αναπτύσσουν δράση είναι συνεχώς μεταβαλλόμενο. Το οικονομικό περιβάλλον της επιχείρησης αλλάζει σχεδόν καθημερινά. Οι αβεβαιότητα και η απαισιοδοξία για το μέλλον είναι διάχυτες τόσο σε καταναλωτές όσο και στις επιχειρήσεις και δυστυχώς προκύπτει κι από τους οικονομικούς δείκτες του τελευταίου εξαμήνου που παρουσιάζονται αναλυτικά στα κεφαλαία που ακολουθούν. Οι επιχειρήσεις όμως δεν έχουν να αντιμετωπίσουν μόνο τις οικονομικές διακυμάνσεις και το αβέβαιο οικονομικό μέλλον αλλά ένα ακόμα εμπόδιο είναι η αλλαγή της αγοραστικής συμπεριφοράς των καταναλωτών που θέτει νέες προκλήσεις για τις επιχειρήσεις. Οι καταναλωτές έρχονται αντιμέτωποι με τον φόβο για το μέλλον αφού δεν γνωρίζουν αν θα έχουν εργασία , αν θα πάρουν σύνταξη αλλά το ακόμα χειρότερο είναι ότι δεν είναι σίγουροι για το αν θα είναι σε θέση να καλύψουν βασικές τους ανάγκες. Μετά από πολλές δεκαετίας οι έλληνες φοβούνται ότι θα πεινάσουν πράγμα αδιανόητο για ένα κράτος της Δυτικής Ευρώπης τον 21ο αιώνα. Η μονή άμυνα που έχουν είναι οι υπερκαταναλωτικοί Έλληνες να σταματήσουν να καταναλώνουν με τον ίδιο ρυθμό και να αποταμιεύουν χρήματα για τις δυσκολότερες μέρες που φοβούνται ότι θα έρθουν. Η αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών αλλάζει δραματικά και απότομα. Οι επιχειρήσεις αναγκάστηκαν να επαναπροσδιορίσουν τις στρατηγικές τους για να μπορέσουν απλά να επιβιώσουν. Μέσα από την κρίση αντιλήφτηκαν ότι ικανοποίηση των αναγκών των καταναλωτών πρέπει να αποτελεί βασικό τους στόχο. Επαναπροσδιόρισαν τις στρατηγικές marketing με βάση των καταναλωτή και όχι το κέρδος.

Thesis
NonPeerReviewed

Μάρκετινγκ
Καταναλωτική συμπεριφορά

Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Δυτικής Μακεδονίας (EL)
TEI of West Macedonia (EN)

2010


cc_by_nc_nd



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)