Επικοινωνία, δημόσιες σχέσεις: επιχειρησιακή και κοινωνιολογική προσέγγιση

RDF 

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Δυτικής Μακεδονίας
Αποθετήριο :
@νάκτησις
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο



Σημασιολογικός εμπλουτισμός/ομογενοποίηση από το EKT

2005 (EL)
Επικοινωνία, δημόσιες σχέσεις: επιχειρησιακή και κοινωνιολογική προσέγγιση

Ντίνα, Παρασκευή

Η συγκεκριμένη πτυχιακή αναλύει την επικοινωνία και τις δημόσιες σχέσεις από άποψη επιχειρησιακής και κοινωνιολογικής. Οι δημόσιες σχέσεις στη σύγχρονη αυτοματοποιημένη εποχή, αποτελούν πραγματική όαση στις σχέσεις μεταξύ των ατόμων και κοινωνικών ομάδων και δεν είναι αναγκαίες μόνο από οργανισμούς και επιχειρήσεις. Η τεχνολογία έχει φθάσει σε φανταστικά επίπεδα, η εκβιομηχάνιση και η αυτοματοποίηση έχουν φέρει τις κοινωνικές σχέσεις σε απόγνωση. Ο Ε. Η. Weiss έγραψε ότι “ο μεγαλύτερος κίνδυνος στη σύγχρονη τεχνοκρατική εποχή δεν είναι μήπως οι μηχανές αρχίσουν να σκέπτονται σαν άνθρωποι, αλλά μήπως οι άνθρωποι αρχίσουν να σκέπτονται σαν μηχανές''. Πράγματι οι σκέψεις και οι φόβοι του Weiss δεν απέχουν πολύ από την πραγματικότητα. Στόχος των δημοσίων σχέσεων είναι η καθησυχαστική απάντηση στους φόβους του Weiss, να επαναφέρουν δηλαδή τον παράγοντα άνθρωπο στη θέση και στο ύψος που του αρμόζει, να σκέπτεται ο άνθρωπος σαν άνθρωπος και για τον άνθρωπο. Στην εποχή του συμφέροντος, οι δημόσιες σχέσεις διδάσκουν ότι, πρώτο μέλημα των οικονομικών μονάδων δεν πρέπει να είναι η μεγιστοποίηση των κερδών τους, αλλά η μεγιστοποίηση της χρησιμότητάς τους στο κοινωνικό περιβάλλον. Το κέρδος θα έρθει σαν ανταμοιβή της προσπάθειας αυτής. Ο θεσμός των Δημοσίων Σχέσεων δημιουργήθηκε, με την επιστημονική του μορφή, τη στιγμή που οι διευθύνοντες ορισμένων μεγάλων οργανισμών, κατάλαβαν ότι δεν ήταν πια δυνατό να αγνοούν και να περιφρονούν την κοινή γνώμη. Η γνωστή αμερικάνικη έκφραση “The public be damned”,που χρησιμοποιούταν κατά τον 19ο ακόμα από τους ασύδοτους επιχειρηματίες, παραχώρησε τη θέση της στην επίσης γνωστή έκφραση “ο πελάτης έχει πάντα δίκιο”. Η δυναμική εμφάνιση λοιπόν της κοινής γνώμης υπήρξε η προϋπόθεση για τη δημιουργία και ανάπτυξη των Δημοσίων Σχέσεων. Η δημιουργία της κοινής γνώμης προϋποθέτει την ύπαρξη επικοινωνίας ανάμεσα στα άτομα ενός συνόλου. Μια μορφή επικοινωνίας είναι και οι Δημόσιες Σχέσεις. Για τη δημιουργία μιας κοινωνίας απαραίτητη προϋπόθεση είναι η επικοινωνία, χωρίς αυτή δεν θα υπήρχε κοινωνική ομάδα. Η επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπινων πάντοτε ήταν δύσκολη, ο άνθρωπος όμως αισθάνεται την ανάγκη να επικοινωνήσει με τους συνανθρώπους του και το εξωτερικό του περιβάλλον.

Thesis
NonPeerReviewed

Δημόσιες σχέσεις
Επικοινωνία

Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Δυτικής Μακεδονίας (EL)
TEI of West Macedonia (EN)

2005


cc_by_nc_nd



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.