Ηλεκτρονικό εμπόριο και μικρομεσαίες επιχειρήσεις

RDF 

 
This item is provided by the institution :
TEI of West Macedonia
Repository :
@naktisis
see item page
in the web site of the repository *
share



Semantic enrichment/homogenization by EKT

2008 (EN)
Ηλεκτρονικό εμπόριο και μικρομεσαίες επιχειρήσεις

Καραμανώλα, Σταυρούλα
Πελέκη, Αναστασία

Στόχος της πτυχιακής εργασίας είναι να καταδείξει το σημαντικό ρόλο του ηλεκτρονικού εμπορίου στις ηλεκτρονικές επιχειρήσεις. Προτού καταρρεύσει η αγορά του Internet, στις αρχές του 2000, οι αναλυτές είχαν εκτιμήσει ότι ο κύριος όγκος του ηλεκτρονικού εμπορίου θα διεξάγονταν σε πλατφόρμες εμπορίου και δημοπρασιών μεταξύ επιχειρήσεων (Β2Β). Η ιδέα ήταν ότι οι ηλεκτρονικές αγορές Β2Β θα παρείχαν στις επιχειρήσεις την απαραίτητη υποδομή για να επικοινωνούν μεταξύ τους και να διεξάγουν ηλεκτρονικά τις εμπορικές τους συναλλαγές. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, περίπου 1.000 - 1.500 τέτοιες πλατφόρμες είχαν δημιουργηθεί, ενόψει της ανάπτυξης της νέας αυτής αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου - μιας αγοράς ιδιαίτερα σημαντικής για τις ΜΜΕ, καθώς επικρατούσε η άποψη ότι οι μικρές επιχειρήσεις θα μπορούσαν πολύ πιο εύκολα, μέσα από τις ηλεκτρονικές αγορές να αποτελέσουν τμήμα του δικτύου προμηθευτών μεγαλύτερων επιχειρήσεων. Όμως το Β2Β δεν πήγε πολύ καλά. Τα αίτια, σύμφωνα με την έρευνα του Economist, ήταν αρκετά απλά: οι επιχειρήσεις δεν επιθυμούσαν να συναλλάσσονται με πολλούς, άγνωστους σε αυτές προμηθευτές, αλλά να οικοδομήσουν μακροχρόνιες σχέσεις εμπιστοσύνης με συγκεκριμένους προμηθευτές. Πολλές εταιρίες δεν θέλησαν να πληρώσουν τους "μεσάζοντες" των ηλεκτρονικών αγορών, και άρχισαν να συναλλάσσονται απευθείας μεταξύ τους, αντικαθιστώντας το φαξ με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Είναι λοιπόν οι Β2Β αγορές μια "τελειωμένη υπόθεση", ιδιαίτερα για τις ΜΜΕ; Σίγουρα όχι. Σε συγκεκριμένους τομείς οικονομικής δραστηριότητας, όπως η μεταλλουργία, τα χημικά, και η αυτοκινητοβιομηχανία, οι πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου εξακολούθησαν να λειτουργούν με επιτυχία. Όσο επεκτείνεται η χρήση δημοφιλών δικτυακών τόπων δημοπρασιών (όπως το eBay) τόσο οι επιχειρήσεις συνηθίζουν στην ιδέα των online δημοπρασιών για προϊόντα και υπηρεσίες. Ποιο είναι το σημαντικότερο πλεονέκτημα του online Β2Β εμπορίου; Σύμφωνα με την έρευνα του Economist, η όλη διαδικασία είναι ταχύτερη, και κυρίως περισσότερο διαφανής. Επιπλέον η συμμετέχουσα επιχείρηση αποφεύγει την όλη καθυστέρηση και τη γραφειοκρατία που συχνά περιλαμβάνει η διαπραγμάτευση με μια άλλη εταιρία. Τελικά, έπειτα από μια δύσκολη και διατακτική αρχή, οι ηλεκτρονικές αγορές Β2Β δείχνουν έτοιμες να ακολουθήσουν την ανοδική πορεία των λοιπών κλάδων του ηλεκτρονικού εμπορίου. To Internet προσφέρει ένα ανοιχτό, ελεύθερο εμπορικό περιβάλλον, όπου ο καταναλωτής έχει σχεδόν απεριόριστες ευκαιρίες, και όπου ήδη εκατοντάδες μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται, προωθούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, προσεγγίζουν κοινό που ποτέ δεν θα προσέγγιζαν με παραδοσιακά μέσα, και τελικά αποκομίζουν πολλαπλά κέρδη, τόσο σε οικονομικό όσο και σε άλλα επίπεδα. Η ενίσχυση της ασφάλειας και της αξιοπιστίας του μέσου θα οδηγήσει σε περαιτέρω άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου και στη δημιουργία ακόμη σημαντικότερων ευκαιριών για τις επιχειρήσεις.

Thesis
NonPeerReviewed

Ηλεκτρονικό εμπόριο

Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Δυτικής Μακεδονίας (EL)
TEI of West Macedonia (EN)

2008


cc_by_nc_nd



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)