Η ελληνική δημογραφία του διαδικτύου: εξελικτική πορεία, τρέχοντα δεδομένα, μελλοντικές τάσεις

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Δυτικής Μακεδονίας
Αποθετήριο :
@νάκτησις
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2011 (EL)
Η ελληνική δημογραφία του διαδικτύου: εξελικτική πορεία, τρέχοντα δεδομένα, μελλοντικές τάσεις

Ζιά, Ανδρομάχη Ν.

Η δημογραφία του ελληνικού διαδικτύου είναι η ιστορική αναφορά για την εμφάνιση και εξέλιξη του διαδικτύου μέχρι σήμερα. Δείχνει τη χρησιμότητά του στην καθημερινότητα των ανθρώπων για την αναζήτηση πληροφοριών, την επικοινωνία, την ψυχαγωγία, την εκπαίδευση αλλά και την αγορά προϊόντων μέσα από αυτό. Επεκτείνεται ο ρόλος του διαδικτύου στην ανάπτυξη των επιχειρήσεων, με τη δημιουργία του ηλεκτρονικού εμπορίου, και τα πλεονεκτήματά του τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για τους πελάτες καθώς επίσης και οι κατηγορίες των εφαρμογών του ηλεκτρονικού εμπορίου. Η ανάπτυξη του ελληνικού διαδικτύου στηρίχτηκε και σε χρηματοδοτούμενα προγράμματα επιδότησης από πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις ελληνικές επιχειρήσεις που έχουν στόχο τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων αυτών. Επίσης ως σημαντική καταγράφεται η εισαγωγή των υπηρεσιών του δημοσίου στο διαδίκτυο ώστε να έχει ο πολίτης τη δυνατότητα να εξυπηρετείται on line. Σύμφωνα με μια μελέτη-έρευνα που διεξήχθη από το E-businessforum σχετικά με τις τάσεις των ελληνικών επιχειρήσεων για τη χρήση τεχνολογίας και πληροφορικής φαίνεται ότι το έτος 2004 το 82,2% των επιχειρήσεων διαθέτουν σελίδα στο internet, Το 2006 το 12% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων πραγματοποιούσαν on line πωλήσεις και το 22% συμμετείχε σε on line δημοπρασίες. Η ανοδική τάση της χρήσης του διαδικτύου καταγράφεται από έρευνα του Παρατηρητηρίου για την κοινωνία της πληροφορίας για το 2008, που η αύξηση του ποσοστού των χρηστών ήταν 40% σε σχέση με τα προηγούμενα έτη, και η συχνότητα πρόσβασης από 34% το 2008 σε 38% για το έτος 2009. Μέσα από έρευνες που έχουν διεξαχθεί από την AGB Nielsen Media Research σε συνεργασία με την Phaistos Networks για την e-metrics, καταγράφεται το προφίλ των χρηστών του internet για το έτος 2008. Το 79,3% κάνουν αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα, οι 9 στους δέκα προτίθενται να ξανακάνουν on line αγορές και δαπανούν κάθε φορά τουλάχιστον 51€. Ανοδική εμφανίζεται και η χρήση του e-banking όπως επίσης και η επικοινωνία των χρηστών με δημόσιες υπηρεσίες και κρατικούς οργανισμούς και η εξοικείωση των χρηστών του διαδικτύου με τη χρήση των ιστολογίων και των site κοινωνικής δικτύωσης.

Thesis
NonPeerReviewed

Διαδίκτυο (Internet)

Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Δυτικής Μακεδονίας (EL)
TEI of West Macedonia (EN)

2011


cc_by_nc_nd



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.