Η χρήση της νοσταλγίας στη διαφήμιση

 
This item is provided by the institution :
TEI of West Macedonia
Repository :
@naktisis
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2016 (EN)
Η χρήση της νοσταλγίας στη διαφήμιση

Δημοσθένους, Παντελίτσα
Γοργότσια, Ευαγγελία

Η παρούσα πτυχιακή εργασία αποτέλεσε το αντικείμενο μελέτης μας για ένα αρκετά μεγάλο διάστημα, και θεωρούμε ότι η έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε στάδια τα οποία διασυνδέονται μεταξύ τους, συνέβαλε σημαντικά στην κατανόηση του υλικού και στην επισκόπηση της πρακτικής της εφαρμογής σε πραγματικά δεδομένα. Στόχος μας ήταν να μελετήσουμε κατά πόσο χρησιμοποιείται η θεωρία της νοσταλγίας στην διαφήμιση σε πρακτικές ελληνικών ή και ξένων εταιρειών τουλάχιστον στα ελληνικά πλαίσια. Ως επιμέρους στόχοι της παρούσας έρευνας μπορούν να οριστούν, η διερεύνηση της ποσότητας των προβολών των διαφημίσεων με χαρακτήρα «νοσταλγίας» στα ελληνικά ιδιωτικά τηλεοπτικά κανάλια, καθώς και αν η προβολή τους αυτή είναι καθημερινή, και ποιες ώρες προβάλλονται οι περισσότερες τέτοιου τύπου διαφημίσεις, συνδέοντας τις έτσι με την ηλικία του τηλεοπτικού κοινού. Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε για την ερευνητική διαδικασία της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι η ποσοτική ανάλυση καθώς καταγράφηκε ποσοτικά ο αριθμός των διαφημίσεων, χωρισμένος ανά ημέρες και ώρες. Προχωρήσαμε στην μελέτη των δεδομένων που προέκυψαν από καταγραφή δεδομένων σε υπολογιστικά φύλλα, τα οποία συμπεριλάμβαναν στοιχεία που προέκυψαν από την συνεπή παρακολούθηση επί έναν ολόκληρο μήνα των τηλεοπτικών καναλιών στα οποία θα αναφερθούμε παρακάτω. Συγκεκριμένα επιλέχθηκαν τα τηλεοπτικά κανάλια Antenna και Mega, καθώς σύμφωνα με τις έρευνες μας, κατά τα μεγαλύτερα τμήματα της ημέρας συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο ποσοστό τηλεθέασης σε σχέση με υπόλοιπους τηλεοπτικούς σταθμούς. Όπως είναι προφανές, κατά την προσωπική μας εκτίμηση, από τα αποτελέσματα που παρουσιάστηκαν στην παραπάνω ενότητα, πιο συχνή χρήση της νοσταλγίας στην διαφήμιση γίνεται από τρόφιμα τα οποία προέρχονται από εταιρείες με ιστορία στον τομέα τους και αυτό είναι που προφανώς διαφημίζουν για να τονίσουν ότι υπάρχει εμπειρία στον χώρο και φυσικά το συναίσθημα της εμπιστοσύνης, παραπέμποντας στο γεγονός ή στο «μόττο» ότι όλα αυτά τα χρόνια που παρήλθαν οι πελάτες τους, τους έδειξαν εμπιστοσύνη και τις ανέδειξαν ως κορυφαίες στις προτιμήσεις του καταναλωτικού κοινού.

Thesis
NonPeerReviewed

Μάρκετινγκ
Διαφήμιση
Καταναλωτική συμπεριφορά

Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Δυτικής Μακεδονίας (EL)
TEI of West Macedonia (EN)

2016-11


cc_by_nc_nd



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)