Η εικόνα των δύο φύλων στις ελληνικές τηλεοπτικές διαφημίσεις

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Δυτικής Μακεδονίας
Αποθετήριο :
@νάκτησις
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2016 (EL)
Η εικόνα των δύο φύλων στις ελληνικές τηλεοπτικές διαφημίσεις

Καραδίσογλου, Στυλιανή

Η παρούσα έρευνα έχει ως στόχο να διερευνήσει εάν στη σημερινή «τηλεοπτική» εποχή που ζούμε, με το πλήθος εκατοντάδων πληροφοριών που λαμβάνουμε καθημερινά και τις προκαταληπτικές αντιλήψεις που δεχόμαστε, είναι εμφανής η αναπαραγωγή των στερεοτύπων του ρόλου των δύο φύλων στις τηλεοπτικές διαφημίσεις. Συγκεκριμένα καταγράφηκαν για ένα μήνα οι τηλεοπτικές διαφημίσεις των δύο μεγαλύτερων ελληνικών τηλεοπτικών σταθμών σε τηλεθέαση (με βάση τις μετρήσεις της AGB) τα οποία είναι ο ΑΝΤ1 και ο ALPHA, σε prime time ζώνη 9-11μμ και παρατηρήθηκαν αναλυτικά το φύλο του κεντρικού πρωταγωνιστή της διαφήμισης, το είδος του προϊόντος που παρουσίαζε, ο ρόλος που είχε ο κάθε πρωταγωνιστής της διαφήμισης, ο τύπος του πρωταγωνιστή, ο αριθμός των ανδρών, των γυναικών και των παιδιών που εμφανιζόντουσαν στη διαφήμιση, η αξιοπιστία και τα επιχειρήματα που είχε ο πρωταγωνιστής, το όφελος που είχε από την αγορά του προϊόντος, το σκηνικό της διαφήμισης, το ντύσιμο και το είδος του ντυσίματος του πρωταγωνιστή. Επίσης πραγματοποιήθηκε έλεγχος ανεξαρτησίας με σκοπό να διαπιστωθεί εάν το διαφημιζόμενο προϊόν επηρεάζεται από το φύλο. Συμπερασματικά, οι διαφημίσεις κατακλύζονται από στερεότυπα αλλά δεν έχουν ιδιαίτερη ένταση σήμερα με αυτήν που είχαν τα παλαιότερα χρόνια

Thesis
NonPeerReviewed

Διαφήμιση
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης - Ελλάδα
Τηλεόραση

Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Δυτικής Μακεδονίας (EL)
TEI of West Macedonia (EN)

2016-11


cc_by_nc_nd



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.