Ανάλυση της οικονομίας των Γρεβενών: ποιο μέρος του Εθνικού Ακαθάριστου Προϊόντος κατέχουν και ποια είναι τα είδη της

 
This item is provided by the institution :
TEI of West Macedonia
Repository :
@naktisis
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2016 (EN)
Ανάλυση της οικονομίας των Γρεβενών: ποιο μέρος του Εθνικού Ακαθάριστου Προϊόντος κατέχουν και ποια είναι τα είδη της

Ντινόπουλος, Ευάγγελος Π.

Οι μικρές ποσότητες προϊόντων και υπηρεσιών είναι αποτέλεσμα της δραστηριότητας των χιλιάδων μικρομεσαίων ελληνικών επιχειρήσεων αλλά και των αυτοαπασχολούμενων. Μέχρι πρόσφατα οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις δεν είχαν τη δυνατότητα να φτάσουν σε μια αγορά η οποία συνήθως ήταν γεωγραφικά άρα και οικονομικά περιορισμένη. Σήμερα, όμως υπάρχουν οι δυνατότητες στον παραγωγό μιας απομακρυσμένης περιοχής να φτάσει με τα προϊόντα του, σε αυτόν το καταναλωτή μιας εξίσου απομακρυσμένης περιοχής και από ότι φαίνεται η λογική των εξειδικευμένων προϊόντων για εξειδικευμένες αγορές είναι αυτή που μπορεί να προσφέρει μια εναλλακτική λύση στα όρια της μαζικής παραγωγής για μαζικές αγορές. Η επιλογή της ποιότητας αντί της ποσότητας και η αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων φαίνεται να είναι ο μόνος δρόμος ο οποίος θα επιτρέψει στις τοπικές κοινωνίες και στους μικρούς επιχειρηματίες να ξεπεράσουν τη σημερινή τους υστέρηση και να δουν με ελπίδα το μέλλον, κάτι που όμως απαιτεί μια νέα επιχειρηματική αντίληψη, πρακτική και δράση. Απαιτεί με άλλα λόγια μια νέα επιχειρηματικότητα. Οι τεχνολογικές εξελίξεις και όλο αυτό το οικοδόμημα που ονομάζεται κοινωνία των πληροφοριών εμπλουτίζουν τον επιχειρηματικό σχεδιασμό με νέα στοιχεία, ανοίγουν νέους ορίζοντες στο μικρομεσαίο επιχειρηματία ο οποίος για να ωφεληθεί από τα επιτεύγματα της πρέπει να εντάξει και αυτή τη διάσταση στις υπάρχουσες λειτουργίες της επιχείρησής τους. Αν οι μέχρι τώρα παραδοσιακές λειτουργίες του μάνατζερ δηλαδή ο προγραμματισμός, η οργάνωση, η διοίκηση, η ηγεσία και ο έλεγχος ασκούνται, μέσα στο προστατευμένο και σε μεγάλο βαθμό ελεγχόμενο περιβάλλον της παραδοσιακής επιχείρησης, στις νέες επιχειρήσεις αυτές οι λειτουργίες υποχρεωτικά δημιουργούν ένα νέο περιεχόμενο που όλοι φανταζόμαστε αλλά δεν μπορούμε να το υλοποιήσουμε, ενώ το ζήτημα που προκύπτει είναι πως ο μικρομεσαίος επιχειρηματίας μπορεί να αναπτύξει τη δραστηριότητα του στις συνθήκες της νέας επιχειρηματικότητας. Σκοπός της εργασίας αυτής είναι να αναδείξει την εξέλιξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων του νομού Γρεβενών μέσα στην τρέχουσα οικονομική κρίση. Η κρίση αυτή όπως είναι λογικό άλλαξε τις εργασιακές σχέσεις αλλά και τον τρόπο με τον οποίο κερδίζουν και προσπαθούν να επιβιώσουν οι επιχειρήσεις.

Thesis
NonPeerReviewed

Οικονομική κρίση
Επιχειρηματικότητα
Οικονομική ανάπτυξη - Ελλάδα

Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Δυτικής Μακεδονίας (EL)
TEI of West Macedonia (EN)

2016


cc_by_nc_nd



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)