Αποδοτικότητα επικοινωνιακών στρατηγικών στο Twitter υποψηφίων πολιτικών

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Δυτικής Μακεδονίας
Αποθετήριο :
@νάκτησις
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)
Αποδοτικότητα επικοινωνιακών στρατηγικών στο Twitter υποψηφίων πολιτικών

Καραγιάννη, Ευαγγελία-Μελαχροινή

Ο σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η ανάλυση της αποδοτικότητας των επικοινωνιακών στρατηγικών στο Twitter υποψηφίων πολιτικών, και πιο συγκεκριμένα η περίπτωση που έχει επιλεγεί γι’ αυτό τον σκοπό είναι η προεκλογική περίοδος της 5ης Ιουλίου 2015, την ημέρα διεξαγωγής του δημοψηφίσματος στην Ελλάδα έως την 20η Σεπτέμβρη 2015, την ημέρα των εκλογών. Η έρευνα είχε ως στόχο να διαπιστωθεί το ποιες στρατηγικές και η αποδοτικότητα αυτών που χρησιμοποιεί ο κάθε πολιτικός και τα κόμματα αντίστοιχα. Επίσης, το ποιοι πολιτικοί και ποια κόμματα είναι περισσότερα ενεργά και ποιοι δημοφιλείς ή δημοφιλή, προσπαθώντας να διαπιστωθεί αν υπάρχει συσχέτιση μεταξύ των δύο. Στην παρούσα έρευνα έχει χρησιμοποιηθεί η ποιοτική μέθοδος έρευνας και συγκεκριμένα η ανάλυση περιεχομένου, με σκοπό την κατηγοριοποίηση των tweets των υποψήφιων πολιτικών στην Ελλάδα. Τα δεδομένα που κατηγοριοποιήθηκαν στην συνέχεια ποσοτικοποιήθηκαν για την ορθή ανάλυση και παρουσίαση τους. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι στρατηγικές που χρησιμοποιήθηκαν περισσότερο ήταν της επίθεσης, η έκφραση γνώμης και ο διαμοιρασμός πολιτικού περιεχομένου υλικού (όπως ανακοινώσεις, άρθρα, νέα) αλλά και η προώθηση των εμφανίσεων των πολιτικών στα μέσα μαζικής ενημέρωσης και των δράσεων που πραγματοποιήθηκαν στα πλαίσια της εκστρατείας τους. Οι πιο αποδοτικές στρατηγικές πάραυτα ήταν μηνύματα που αιτούνταν για δράσεις και feedback, μηνύματα μη πολιτικού περιεχομένου, μηνύματα επίθεσης σε άλλα πρόσωπα και μηνύματα άμεσης επικοινωνίας. Το συμπέρασμα της έρευνας είναι ότι οι ποιοι δημοφιλείς πολιτικοί ήταν εκείνοι που προωθούνται συχνά από τα παραδοσιακά μέσα μαζικής ενημέρωσης, και κυρίως μέσω της τηλεόρασης. Η αποδοτικότητα των στρατηγικών δεν συσχετίζεται με τον αριθμό των tweets του κάθε πολιτικού, το οποίο διαπιστώνεται από το γεγονός ότι σε ορισμένα κόμματα συμπεριλαμβάνονται ονόματα πολιτικών με μικρό αριθμό μηνυμάτων, που, ωστόσο, εμφανίζουν μεγαλύτερη αποδοτικότητα από άλλους που είναι ιδιαίτερα ενεργοί.

Thesis
NonPeerReviewed

Πολιτική επικοινωνία - Ελλάδα
Κοινωνικά δίκτυα
Διαδίκτυο (Internet)
Πολιτική

Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Δυτικής Μακεδονίας (EL)
TEI of West Macedonia (EN)

2017-02


cc_by_nc_nd



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.