Η πολιτική διαφήμιση ως επικοινωνιακό εργαλείο στην σύγχρονη πολιτική σκηνή. Συγκριτική μελέτη του υποψήφιου Νομάρχη Θεσσαλονίκης και του υποψήφιου Νομάρχη Καστοριάς στις εκλογές του 2002

RDF 

 
This item is provided by the institution :
TEI of West Macedonia
Repository :
@naktisis
see item page
in the web site of the repository *
share



Semantic enrichment/homogenization by EKT

2005 (EN)
Η πολιτική διαφήμιση ως επικοινωνιακό εργαλείο στην σύγχρονη πολιτική σκηνή. Συγκριτική μελέτη του υποψήφιου Νομάρχη Θεσσαλονίκης και του υποψήφιου Νομάρχη Καστοριάς στις εκλογές του 2002

Δήμογλου, Δέσποινα

Η διαφήμιση είναι ένα πληρωμένο μήνυμα που προβάλλεται από την τηλεόραση και επειδή επαναλαμβάνεται κάνει την διαφορά και επηρεάζει το κοινό. Ωστόσο τα τελευταία χρόνια τα κόμματα μεταδίδουν ευρύ φάσμα πληροφοριών μέσω του διαδικτύου με χαμηλότερο κόστος. Όσο αφορά την πολιτική διαφήμιση λέγεται ότι επικρατεί του όρου πολιτική επικοινωνία. Στην σύγχρονη πολιτική επικοινωνία σημαντικό ρόλο παίζουν οι επαγγελματίες που αναλαμβάνουν το σχεδιασμό και την οργάνωση της πολιτικής επικοινωνίας. Βέβαια για την διεξαγωγή των εκλογών το υψηλό κόστος που απαιτείται για μια καμπάνια αναγκάζει το κάθε κόμμα να αναζητεί τη συνδρομή εκείνων που μπορούν να τους επιδοτήσουν και τελικά να εξαρτώνται από αυτούς. Πολλοί υποψήφιοι χρησιμοποιούν την αρνητική διαφήμιση για να δείξουν τι δεν πραγματοποίησε ο αντίπαλος τους στα όσα έχει υποσχεθεί. Έτσι στην έρευνα που αφορά την μελέτη των υποψήφιων Νομαρχών Καστοριάς κ. Λιάvτση και Θεσσαλονίκης κ. Ψωμιάδη αξίζει να σημειωθεί ότι χρησιμοποίησαν λογότυπα με λίγες λέξεις, χρώματα αρμονικά, τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά spot που κέντριζαν το ενδιαφέρον του πιθανού και του αναποφάσιστου ψηφοφόρου και έδειχναν ποιος πραγματικά είναι ο κάθε υποψήφιος. Αντίθετα οι αντίπαλοι συνδυασμοί έκαναν τα πάντα για να αμαυρώσουν την εικόνα των υποψηφίων που προανέφερα. Το κόστος δε των προεκλογικών εκστρατειών ήταν οικονομικό διότι βασίστηκε στο ότι ο κ. Λιάντσης όντας νέα προσωπικότητα ήθελε να αφήσει το δικό του στίγμα βγαίνοντας στους δρόμους και συνομιλώντας με τους Καστοριανούς πολίτες, και όχι να χαρακτηριστεί ως η συνέχεια του απερχόμενου Νομάρχη. Ο κ.Ψωμιάδης από την μεριά του ήταν δημοφιλής και στηρίχτηκε περισσότερο στην προσωπική επαφή και το στυλ του και η καμπάνια του ήταν οικονομική σε σύγκριση με τα ποσά που δαπάνησε ο αντίπαλος συνδυασμός.

Thesis
NonPeerReviewed

Πολιτική επικοινωνία - Ελλάδα
Διαφήμιση
Τοπική αυτοδιοίκηση

Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Δυτικής Μακεδονίας (EL)
TEI of West Macedonia (EN)

2005


cc_by_nc_nd



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)